Biztos hallottad már, hogy ha valaki nagy célokat akar elérni, akkor azokat ki is kell tűznie. Le kell írnia. Arra kell összpontosítania, így valóban eléri azt a célt. De hogy van ez a cégeknél? A munkatárs egyéni céljait figyelembe kell venni? Mi történik, ha neki nem célja az, ami a cégnek igen? Nem könnyű, de amint ez be van vezetve, egy stabilan növekvő szervezet fog létrejönni.

Kezdjük az alapoknál.

Mi egyáltalán az, hogy cél? Miért fontos ez egy cégben?

 

Cél - Megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot, vagy elért hely.

 

Tehát akkor a cél egy olyan állapot, amibe kerülni akarunk, ahol jó lenne lenni. Ez mindössze annyit jelent, hogy ha célokat akarunk leírni, akkor azokat már úgy kell megfogalmazni, mintha meglennének már. Hiszen nem az a cél, hogy akarok 1 milliárd Ft bevételt, hanem az, hogy van 1 milliárd Ft bevételem.

Tehát a célokat mindig úgy fogalmazzuk meg, mintha már meglennének.

Amiért fontos a cégben a célok kitűzése, annak nagyon egyszerű a magyarázata. Ha kitűzöl célokat, akkor nagyon egyszerű rajta tartani a figyelmedet, mint vezető. Akár minden reggel látod, vagy minden meetingen elmondjátok, de könnyű célon tartani a figyelmet, illetve az embereket is. Ha viszont nincs leírva, akkor nagyon nehéz dolgod van, mert akármikor le tudsz térni a célhoz vezető útról. Mivel te se tudod, hogy pontosan hova tartasz, így ez abszolút érthető.

Lehet, hogy fejben megvan, hogy 1 milliárd Ft bevételt szeretnél, de nincs leírva, nem látod, nincs elmondva és így ez simán elveszhet.

Pontosan hogyan tűzzük ki a célokat?

Igazából ez nagyon egyszerű. Van akár egy tollad-papírod, vagy van egy word dokumentumod megnyitva a laptopodon. Elkezded írni szépen lassan azt az állapotot, ahová el szeretnél jutni és mindezt úgy, mintha már meglenne.

Próbáld teljesen ideálisra írni. És közben TILOS azon gondolkozni, hogy az hogyan fog megvalósulni. Egyszerűen azt kell leírni, ami az ideális.

Közben egyébként nem rossz, ha valamilyen ”külső” területen vagy, nem pedig abban az irodában, ahol folyton dolgozol. Ott bejöhet rengeteg olyan tényező, ami miatt nem tudsz ennek maximális figyelmet szentelni.

Hogyan lesz ténylegesen elérve ez a cél? Egy következő cikkben leírom Neked, de először még ezt olvasd el:

Hogyan hangoljuk össze a cég és a munkatársak céljait?

Ez sem lesz egy olyan nagyon ördöngős dolog, hidd el nekem.

Egyszerűen ülj le a munkatársaiddal és kommunikálj velük arról, hogy mik az ő személyes céljaik. Lehet, hogy csak azt fogja mondani, hogy el akar menni egy hétre nyaralni vagy, hogy csak egy kis lakást szeretne, én nem tudhatom, de biztosan van valami, amit el szeretne érni.

Na, itt kezdődik a furfangosság. Ezeket akár le is írhatod papírra, mert nyilván 30-40 munkatársnál már elég nehéz mindet megjegyezni.

Maga az összehangolás, pedig minössze ennyiből áll: mikor a munkatárs nem annyira motivált, vagy tudna jobban is dolgozni, csak oda kell menni és mondani kell, hogy ”Emlékszel Ricsikém igaz? Tudod, van az a kocsi, a célod. Na húzzunk bele és szerezzük meg együtt!” És máris motiváltabb lesz, elkezd dolgozni a saját céljaiért, de mégis csak a cégnek a céljait csinálja, hiszen ott dolgozik. Kicsit furcsa lehet elsőre, viszont a vezetőnek is jó, hiszen közelebb lesz a munkatársaihoz, jobban tudnak csapatban dolgozni, illetve a munkatárs is élvezi, mert érzi, hogy ott a célja.

A kitűzésről és az összehangolásról csak ennyit szerettem volna Neked leírni. Ha ezeket az alapelveket tudod alkalmazni, már akkor is egy hatalmas szintet tudtál lépni a vállalkozásoddal!

 

Írtam még erről a témáról, az a cikk kicsit kibontja az egészet.

Ennek a címe: CÉLOK ELÉRÉSE EGY CÉGBEN.

Nyugodtan olvasd el azt is, hogy minél több tudásod legyen ezzel kapcsolatban.

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Közelgő Online Üzleti Akadémiák - PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN!
Fri, Apr 10
Ahol éppen vagy!
HOGYAN KEZELD A GYORS VÁLTOZÁSOKAT A CÉGEDBEN? - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a cégedben a gyorsan beáramló változásokat? Esetleg szeretnéd még stabilabban viselni ezeket a változásokat? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share
Fri, Apr 17
Ahol éppen vagy!
VÁLSÁGKEZELÉS A CÉGEDBEN - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a válságos időszakokat a cégedben? Esetleg szeretnéd stabilan átvészelni a válságos helyzeteket? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share