Az emberek kezelése, munkatársak termelésre bírása, hogyan bánjunk az emberekkel. Semmiféleképpen nem egy könnyű terület, akárhogy is nevezzük. Kettő nagyon fontos területet szeretnék Neked elmondani, ami nagyban megkönnyíti a vezetőiddel, munkatársaiddal a kommunikációt és egy stresszmentes környezetet hoz létre.

A varázsmondat, ami által már rengeteg cégvezető lett mentes az alól, hogy a munkatársak elvegyék az idejét. Önmagában már ez is elég ahhoz, hogy szintet tudjon lépni egy vállalat, annyira erős szervezetfejlesztési eszköz.

Mondok először egy rossz példát Neked:

Ül egy vezető, hívjuk Palinak. Éppen várja tárgyalásra az egyik legjobb ügyfelét, akivel a legtöbb üzlet kötődik. Hirtelen betoppan Munkás Sanyi, és elkezdi kérdezni Palit: "A traktor nem megy, mit csináljak?"

Pali nyilván ideges lesz, de elmondja mit csináljon pontosan.

Munkás Sanyi elmegy, de 5 perc múlva visszajön és megkérdezi, hogy: "mit kell a traktorral pontosan csinálni?" - Hiszen elsőre nem értette meg.

Itt Pali - teljesen érthető módon - kiakad és Munkás Sanyit lehordja, a legjobb ügyfelével pedig idegesen fog tárgyalni, aminek előreláthatólag nem lesz jó vége.

Ráadásul lehet, hogy a végén a traktor se lesz kész, aminek hatalmas esélye van.

Itt egyszerűen annyi volt a probléma, hogy a vezető nem megoldatta a feladatot a munkatárssal, hanem a vezető oldotta meg helyette - ami valljuk be, nem helyes.

A vezető szó definíciója ez:

Olyan személy, aki végigköveti a feladatok elvégzését és nem megoldja Őket, hanem megoldatja.

Ez egy nagyon kemény feladat, hiszen az ember alapvetően jó és még ha ingerült is lesz, szeretne segíteni annak a munkatársnak, hogy a feladat gyorsabban el legyen végezve.

Csak sajnos ez nem egy helyes mód.

Ha így folytatjuk tovább, soha nem lesznek önállóan termelő munkatársaink,

hiszen tudni fogják, hogy: “Majd a főnök megoldja úgyis helyettünk!”

 

Itt jön képbe a varázsmondat:

Hogyan tudnád ezt Te megoldani?

Az, hogy miért is használjuk ezt, talán már tiszta is lehet számodra. Egyszerűen el akarjuk érni, hogy a munkatárs találja fel magát, és Ő oldja meg a feladatot. Ne kérdezzen feleslegesen minket, mikor Ő is meg tudja oldani.

Most mondok egy helyes példát:

Pali - a vezetőnk - ül az asztalánál. Bejön Munkás Sanyi és elmondja, hogy nem működik a traktor és ezt így nem lehet megcsinálni.

Pali csak ennyit válaszol:

"Figyelj Sanyi. Hogyan tudnád ezt Te megoldani?"

"Hát Főnök, ezt így nem lehet! Elromlott ez is - az is. Nem lehet ezt így…"

"Sanyi, Én bízok benned, hogy meg tudod oldani, hiszen azért vettelek fel, mert Te vagy a legjobb traktoros ezen a környéken. Nagyon jó munkát végzel és Én tényleg bízok abban, hogy ezt meg tudod oldani Te is! Csináld meg!"

Nyilván itt még lehet, hogy el kell mondani neki akár többször is, hogy Ő ebben a legjobb, tudjuk hogy meg tudja csinálni, és bízunk benne, de nem is ez a lényeg. Hanem ennek az eredménye, ami önállóan termelő munkatársak.

Ami - valljuk be őszintén - nem annyira rossz.

 

Én kívánom, hogy ezt alkalmazni tudd, mivel tényleg csodálatos eredményeket lehet ezzel elérni!

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünk a MEETING TARTÁSÁRÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Közelgő Online Üzleti Akadémiák - PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN!
Fri, Apr 10
Ahol éppen vagy!
HOGYAN KEZELD A GYORS VÁLTOZÁSOKAT A CÉGEDBEN? - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a cégedben a gyorsan beáramló változásokat? Esetleg szeretnéd még stabilabban viselni ezeket a változásokat? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share
Fri, Apr 17
Ahol éppen vagy!
VÁLSÁGKEZELÉS A CÉGEDBEN - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a válságos időszakokat a cégedben? Esetleg szeretnéd stabilan átvészelni a válságos helyzeteket? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share