Érezted már nehézségnek a munkaerő megtalálást?

Amikor találkoztunk Kasztner Anitával (a Pannox Kft ügyvezetőjével), akkor Ő már régóta küzdött a munkaerőhiánnyal, viszont segítségünkkel sikerült megoldania ezt a nehézséget és megfelelő, hatékony munkatársakat találnia. Egy rövid esettanulmányban leírtuk Neked, hogy pontosan mi volt Anita tapasztalata és hogyan érte el azt, hogy könnyedén megtalálja a jó munkaerőt.

„A Pannox Kft. ügyvezető igazgatója vagyok, ezt a feladatot - édesapám halálát követően - 2012-től látom el. Előtte édesapám mellett műszaki előkészítőként dolgoztam. A cég klíma, légtechnika beszereléssel és karbantartással foglalkozik.

2018-ban 4 munkatársam leszámolt, majd több kolléga is távozott, köztük a pénzügyes kolléganő is. Emiatt rengeteg plusz feladatot nekem kellett ellátni, de egy vezetőnek nem ez a feladata.

A legnagyobb problémát az okozta, hogy nem találtam megfelelő szakembert az üresen álló pozíciókra, illetve akik jelentkeztek azok vagy nem rendelkeztek megfelelő képesítéssel vagy egyáltalán el sem jöttek a megbeszélt találkozóra. Rengeteg munkánk volt és nem volt szakember, nagyon nagy káosz uralkodott a cégben.


Néhányszor azért eszembe jutott az, hogy be kéne zárni a céget, viszont mindig is hatalmas akaraterővel rendelkeztem és nem hagyhattam egy élet munkáját veszni hagyni. Így tehát felvettem a kesztyűt és nézőpontot váltottam.

Mára már úgy érzem, hogy egy olyan csapat áll a hátam mögött, ami megérdemli a 100%-os tiszteletet. Munkatársi gyűléseink során képezzük a kollégákat, hogy a kommunikáció és a csapatszellem még jobb lehessen. Szeretem őket! Szerintem, ha nem sikerült volna átformálni a gondolkodásom, bezárhattam volna a céget vagy nagyon minimális létszámmal vegetálhatnánk apróbb munkákon.”

„Úgy kezdődött, hogy egy barátnőm ajánlására elmentem egy DMA képzésre, ahol a téma a Munkaerő Megtalálása volt. A DMA készített egy alapos felmérést, ami
engem is nagyon megdöbbentett. (Erről a felmérésről a Munkaerő Megtalálás/Megtartás
 c. cikkünkben olvashatsz többet.) A felmérés során a DMA összeszedte azokat a fontos információkat, hogy egy munkatárs milyen munkahelyre menne el dolgozni és e szerint tanították meg a munkatárs megtalálást nekem. Használtuk a felmérések során kijött információkat a hirdetésekben, és ez azonnali eredményt hozott.”

„Végigvittek egy mentor segítségével egy lépéssorozaton, amit a legelején butaságnak tartottam és nem értettem pontosan, hogy miért kell nekem ezt végig csinálnom ennyire részletesen.

A lépéssorozat első lépése az volt, hogy le kellett írnom pontosan, hogy kit is akarok arra a bizonyos pozícióra. Az ideális kép leírását a DMA nagyon fontosnak tartotta, mert nehéz olyan embert bevonzanom amilyet szeretnék, ha nem tudom pontosan kit is akarok. Azt is megtanultam, hogy amíg nincs leírva pontosan, hogy mit szeretnék, addig annyi negatív gondolatom lesz arra, hogy nem lehetséges találni jó munkatársat, hogy nem is tudom akkor megtalálni. Külön felhívták a figyelmemet arra, hogy ennek az írásnak a lehető legrészletesebbnek kell lennie. Amikor elkezdtem, körülbelül négy mondatot sikerült leírnom és azt éreztem, hogy ennél többet nem is lehet írni. Aztán jött a hidegzuhany, hogy ennek nagyjából egy-két oldalasnak kell lennie. Kellett némi idő mire sikerült megírnom és hozzászoknom ehhez az új rendszerhez, de megérte.

Megfogalmaztuk cégre szabva a hirdetési szöveget azokból a kulcsszavakból, amiket a felmérésből kaptunk: miszerint milyen munkahelyen szeretnek dolgozni az emberek. Többek között, ahol elismerik a munkájukat és csapatban tudnak együtt dolgozni. Az a lényeg, hogy megragadja az olvasó figyelmét illetve, hogy a szövegben minél több egyetértést találjon. Fotóval is illusztráltuk a csapatot, hogy lássák a munkavállalók, hogy miért jó itt dolgozni. Ez viszi a cég jó hírét is függetlenül attól, ha nem is jön el dolgozni hozzánk. Megkértem egy munkatársamat, hogy írja le miért jó nálunk dolgozni. Ez azért volt fontos, mert ez egyetértésre talál a munkavállalókkal.

A weboldalon feltüntettem, hogy milyen munkakörökre van szükségem. A jelentkezési űrlapot a DMA dolgozta ki nekem, amivel már szűrni tudom azokat az embereket, akik nem hatékonyak és nem a csapatomhoz illők. Akik az űrlapon feltett kérdésekre válaszoltak, azokkal már nem volt olyan sok problémám, mint amikor csak önéletrajzot kértem. Ezt a weboldalt küldönféle fórumokon hirdettem pl.: Facebookon kulcsszavakkal és képekkel ellátva, illetve álláshirdetős portálokon is.

A kiválasztottakat felhívtam, bemutatkoztam és megkérdeztem, hogy tudja-e: honnan hívtam. Ezzel azt mértem fel, hogy képben van-e, illetve hogy sok helyre adta-e be a jelentkezését. Rákérdeztem, hogy milyen tervei vannak a jövőben. Itt, ha rögtön válaszolt az illető, akkor az egy jó pont volt, mert tudtam, hogy nekem azokra van szükségem, akiknek vannak céljai és tervei.

Időpontegyeztetés után finoman elmondtam neki, hogy benne van egy listában - mint munkakereső - és ha nem jelenik meg vagy nem szól, hogy nem tud jönni időben, akkor mi nem megbízható munkavállalóként tüntetjük fel.

 

Ezt azért mondom el, mert az időm drága és nem akarom pazarolni olyan emberekre, akik egyébként sem a csapatom részei.

Amikor megérkezett az állásinterjúra, akkor egy DMA által bevezetett úgynevezett DMA - Hatékonyság Teszt-en vittem végig, ami a hatékonyságát mutatja meg a jelöltnek. A Teszt tartalmazza a két legfontosabb kérdést is: mit tervez megvalósítani a közeljövőben, és mi ösztönzi az anyagi elismerésen túl. Továbbá ajánlólevelet is kértünk vagy megkérdeztem: ahol dolgozott előtte, fel tudjuk-e hívni azt a céget. Miután felvételt nyert, egy továbbító lapon megyünk végig, ami segíti a HR-es munkáját. Ezzel végigmegy minden lépésen, ami ahhoz kell, hogy munkába tudjon állni. Ezt a DMA-tól kaptam meg cégre szabva.

Minden pozícióhoz van munkaköri leírás, amiből fokozatosan, lépésről-lépésre haladva betanítjuk az ő munkakörére. Ez nem egy szokványos dolog, ami tele van idegen szavakkal és bonyolult mondatokkal, amit nehéz értelmezni. Úgy van leírva, hogy egy kezdő is megérti és el tudja látni az adott pozíciót.”

„Ezzel a technológiával mindig megtalálom a megfelelő munkatársat, de ha mégsem, akkor tudom, hogy az itt leírtak valamelyik pontját nem végeztem el jól. Ha ezt utána kijavítom, akkor viszont mindig működik. Az én megfigyelésem, hogy ha nem nézem meg pontosan, kit akarok felvenni, akkor előjönnek olyan félelmek, amik visszatartanak attól, hogy bejöjjön az új munkatárs. A munkatárs megtalálás legfontosabb pontja leírni, hogy kit és mit akarunk.

A nehéz helyzetet - hogy nem voltak munkatársak - azzal oldottam meg, hogy pontról-pontja követtem a DMA utasításait, így 2 nap alatt megtaláltam a pénzügyesemet és 1 hét után már a hűtő-, klíma- és villanyszerelő pozícióra is meg lett az emberem.

Ha csapatot építünk és elismerjük a munkatársakat - ami valljuk be őszintén nem mindig olyan könnyű - akkor meg fogjuk találni azokat az embereket, akikkel együtt lehet haladni egy adott cél felé. Ha valamelyik rész nem volt érthető teljesen - mert én is így jártam a legelején - akkor kérd a DMA segítségét!

Igényeld a Vállalati Térképet, ami alapján nálam is elértük a Nagyobb Stabilitást és a Több Szabadidőt!”

Kiváncsi vagy, hogy mi az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával! Igényeld a sajátodat díjmentesen.

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra, és kerülj közelebb a stabilitáshoz!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

Azért kérünk el tőled ennyi adatot, mert most díjmentesen egy Vállalati Térképet is ki fogunk Neked postázni!

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.