A rövid távú célok elérése egészen jól működött, de a hosszú távú célok nem igazán akartak megvalósulni. Arra jöttem rá, hogy ez azért volt mert mindent én akartam megcsinálni és úgy nem tudtam a céget építeni, hogy közben folyamatosan benne voltam minden apró folyamatban. A legnagyobb gondom az volt, hogy a kollégák túl sokszor jöttek oda hozzám olyan problémákkal amiknek a megoldását elmagyarázni túl sok időt emésztett fel. Olyan is volt, hogy kitaláltuk a megoldást egy adott dologra, de mire újra szembe jött már nem emlékeztünk rá. Arról nem is beszélve, amikor új munkatárs érkezett és mankó nélkül a nulláról kellett neki többször is mindent elmagyarázni. Ezeknek a folyamatoknak a rendbe tételéhez kaptam megoldási javaslatot a DMA-tól amit továbbító lapnak neveznek, így növelni tudtam a hatékonyságot és munkaidőt spóroltam meg.

 Ma már értem, hogy a továbbító lapra azért van szükség mivel az embereknek szét van szórva a figyelme teljesen és ez az egyszerű megoldás kizár minden hiba lehetőséget és hiányosságot. Ezt hosszú évek kutatása és tapasztalata alapján rakta össze a DMA, azt megállapítva hogyha nem ebbe az irányba megyünk akkor fölöslegesen túl sok idő megy el.

Hiába vettem fel új munkatársakat valahogy túl sok időt emésztett fel a felvételük, mert rengeteg kis feladaton kellett végigmenni és sokszor előfordult, hogy jónéhány lépés kimaradt belőle. Akár a tűzvédelmi oktatás vagy a könyvelő tájékoztatása vagy egyáltalán ismertetni vele a cég céljait irányelveit ezért amire munkába állt volna kicsit sok pénzembe került.

Összeírtuk hogy egy új munkatárs felvétele hány kis részfeladatot érint. Úgy rendszereztük hogy sorba raktuk a feladatokat az elejétől a végéig. Írtunk mellé felelősségi pozíciókat és nem neveket mert a pozíción változhatnak az emberek. Raktunk hozzá még két rublikát a dátumnak és a névnek.

A, Először is összeraktuk az állásinterjú menetét.

B, A továbbító lap közepére be kellett iktatni egy úgy nevezett ellenörző listát - másnéven check listát - amely segíti a személyzeti vezető munkáját úgy, hogy az új munkatársnak nyitott mappába pontosan mi kell. A továbbító lapon a meglévő dolgokat folyamatosan pipálnia kell a legvégén pedig aláírni elkerülve azt, hogy bármi is kimaradjon.

C, Az utolsó rész a legfontosabb mert csak akkor lehet belőle hatékony munkatárs hogyha érti és elfogadja az irányelveket és az alap munkatársi képzést elvégezte.

Továbbító lapokat az egyes munkakörök konkrét feladataira is csináltunk. Ez azért volt lényeges, mert így azonnal pénzt tud termelni a munkatárs nem kell hónapokat várni arra, hogy teljesen betanuljon. Egy feladatra ezt csak egyszer kell megcsinálni és onnantól kezdve bárki is veszi a kezébe sokkal hamarabb átlátja és megérti a folyamatot. Gyakorlatilag ezzel a módszerrel bármilyen nehézkes feladatot könnyedén ki lehet simítani mivel átlátható rendszereket kapunk.

Kiváncsi vagy, hogy mi az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával! Igényeld a sajátodat díjmentesen.

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra, és kerülj közelebb a stabilitáshoz!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

Azért kérünk el tőled ennyi adatot, mert most díjmentesen egy Vállalati Térképet is ki fogunk Neked postázni!

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.