NAGYOBB STABILITÁS, TÖBB SZABADIDŐ!

ESETTANULMÁNY

VÁLLALATI ETIKA

MÁRKÁSBOLT.HU KFT.

A Te cégedben volt már olyan, hogy széthúzott a csapat, vagy esetleg érezted már úgy, hogy valami nincs rendben etikailag?

Amikor találkoztunk a Márkásbolt.hu Kft. vezetőivel, akkor nem érezték azt, hogy lenne egy olyan nagy nehézség, ami miatt ne tudna a cégük fejlődni, csak szerettek volna ebből a kétségből kilépni és egy nagyobbat előre haladni. A többi céghez hasonlóan náluk is az etika kezelésével, megtanulásával kezdtünk, melynek az esettanulmányban leírt események lettek az eredményei.

MIVEL FOGLALKOZTOK?

26 éve márkás ruházat és cipő forgalmazásával foglalkozunk. Offline két bolttal rendelkezünk, online pedig egy webshopot üzemeltetünk. Leginkább a plázában is megtalálható legismertebb márkákat forgalmazzuk, ahogy a szlogenünk is szól: Divatot szállítunk!

19366460_1408243715931484_43598589563885

MI VOLT A FEJLŐDÉS LEGNAGYOBB VISSZATARTÓJA?

A fejlődés legnagyobb gátjai először is saját magunk voltunk. Továbbá a csapatban való munkavégzés és annak összehangolása, illetve a munkatárs képzések hiánya. De eltökélt szándékunk és célunkká is vált, hogy mi legyünk Karcag legjobb munkahelye, ahová szívesen járnak a munkatársak dolgozni és egy családbarát munkahelyet üzemeltessünk.

MI HOZTA MEG AZ ÁTTÖRÉST A CÉGFEJLESZTÉSSEL KAPCSOLATBAN?

A DMA felnyitotta a szemünket arra, hogy az etikátlanságok az üzletben csak széthúzáshoz vezetnek, és nem segíti a fejlődést sem. Mi is és a munkatársak is sokkal türelmesebbé váltak, megértőbbek egymással és tudják gyakorolni önmagukon és egymáson is a céges etikát.

MI VOLT A KONKRÉT PROBLÉMA?

Először is egyáltalán nem ismertük az etika fogalmát. Folyamatos volt az egymással szembeni leértékelés, egymás mögötti kibeszélések és elnézőségek. Emiatt folyamatosan jöttek - mentek az emberek. Mindig kikezdték egymást félreértésekből adódó problémák miatt. Ha volt valami vita, gyakorlatilag az volt a módszer, hogy elkezdtük kikutatni: ki volt a felbujtó. Ebből kifolyólag folyamatos rosszkedvvel folyt a munka, illetve nem volt hatékony a munkavégzés sem, mivel többet töltöttek a véget nem érő kreált problémák igazság tételével. Az sem segített, hogy ezek egyre jobban fel lettek fújva.

MI A HÁTTÉR?

Részt vehettünk a DMA egyik képzésén a Cégvezetői Akadémián, amely pont az Etikáról szólt, és itt volt egy hatalmas nagy felismerésem: nincs is itt akkora probléma, csak egyszerűen nem tudjuk kezelni. A képzés adott annyi információt számunkra, hogy rájöttünk: nincs rendszerezett cégfejlesztésünk, és ezeknek bemutatásával a DMA elnyerte a bizalmunkat. Ezután olyan nagy kérdés volt még bennem, hogy ebbe csak akkor tudunk belevágni, ha a munkatársaim is befogadók lesznek. Örömmel tapasztaltuk, hogy mindenki nyitott volt és befogadó, sőt élvezték is a képzés minden részét.

MEGOLDÁS

A DMA segítségével először is a csapattal együtt leírtuk, hogy miről szól a cég csapatszelleme, ami egy olyan átfogó szabályrendszer, melyet közösen fogalmaztak meg a munkatársak, és egy irányelv lett a cégben. Mint utóbb kiderült, ez csak egy kis szelete volt az etikának, azonban már ezen eszköz bevezetésével rögtön észrevehető és azonnali változást eredményezett az egymással való viselkedésben. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk a DMA által. A képzés után sokkal nagyobb odafigyeléssel, toleranciával, segítőkészséggel lettek egymás iránt. Számomra is teljesen új volt a DMA által képviselt megközelítés, miszerint teljes mértékig megpróbálták kizárni a negatív kommunikációt.

Négy fő olyan eszközt alkalmaztunk, ami sokkal hatékonyabbá tette a csapatot. Az első legfontosabb eszköz, melyet elkezdtünk használni az, hogy nem értékeljük le egymást és nem hagyjuk, hogy minket leértékeljenek, önmagunkat leértékeljük és mások leértékeljék egymást.

A második, hogy a hibákat megértéssel kezeljük, közös megoldással, és amikor csak tudjuk, dicsérjük a másikat szeretettel, szándékkal, elismeréssel.

A harmadiknak nem tulajdonítottunk először nagy jelentőséget, azonban hamar rá kellett jönnünk, hogy ez a legfontosabb az emberi önérzet számára. Ezt nyugtázásnak hívjuk, és gyakorlatilag annyit jelent, hogy ha valaki mond nekünk valamit, akkor tudomásul vesszük: megköszönjük, hogy elmondta és azt mondjuk neki: „Értem/Megértem, amit mondasz.” - akár egyetértünk vele, akár nem.

A negyedik eszköz az, hogy amikor elsőre hallunk valamit, akkor azt nem kész ténynek vesszük, hanem önállóan megbizonyosodunk a hitelességéről. Ezzel kizárjuk a félreértéseket.

KÖVETKEZTETÉS

Nagyon örülünk neki és hálásak vagyunk, hogy csatlakozhattunk a DMA csapatához, akik folyamatosan segítenek a cégfejlesztési technikák elsajátításában. Az etika bevezetésével azt érezzük, hogy tanulásra nyitott, megértőbb, dinamikusabb munkatársakkal dolgozhatunk együtt.

ÉRDEKEL A VÁLLALATI ETIKA, ESETLEG SZERETNÉD, HOGY MÁSOK BETARTSÁK A SZAVUKAT VELED SZEMBEN?

AKKOR VÁSÁROLD MEG AZ E-KÖNYVÜNKET, AMI ARRÓL SZÓL, HOGYAN TUDOD KEZELNI, MIKOR VALAKI NEM TARTJA A SZAVÁT VELED SZEMBEN!

Találkoztál már olyannal, mikor jómagad etikus vagy és minden esetben próbálod tartani a szavad, ellenben mások keresztbe húzzák a megállapodásokat és nem tartják a szavukat?

Az ilyen hasonló helyzetekre írtuk ezt az E-Könyvet.

Ennek a könyvnek a fő célja, hogy minél több vállalkozónak tudjunk segíteni, akiknek esetleg problémájuk adódott ebben a témában. Valóban tudunk igaz adatokat adni Neked és segíteni.

MOST MEG TUDOD VENNI 2.990 FT-ÉRT

Névtelen terv (68).png

ÉRDEKEL, HOGYAN KEZELD A MUNKATÁRSAIDAT, AMIKOR NEM TARTJÁK A SZAVUKAT, VAGY NEM VÉGZIK EL A FELADATUKAT?

IRATKOZZ FEL AZ ONLINE MAGAZINUNKRA, ÉS TANULJ GYAKORLATI VEZETŐI ESZKÖZÖKET, MELYEKET EGYBŐL ALKALMAZNI TUDSZ A CÉGEDBEN!

HAVI 10.000+ OLVASÓ

HAVI 8 ÜZLETI CIKK

DÍJMENTES FELIRATKOZÁS

Iratkozz fel kötelezettségmentesen, és amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan le is tudsz iratkozni, ha úgy érzed!

DMA LOGO 1.1.png

3508 Miskolc, Csabavezér út 27.