A Te cégedben volt már olyan, hogy széthúzott a csapat, vagy esetleg érezted már úgy, hogy valami nincsen rendben etikailag?

Amikor találkoztunk a Márkásbolt.hu Kft. vezetőivel, akkor nem érezték azt, hogy lenne egy olyan nagy nehézség, ami miatt ne tudna a cégük fejlődni, csak szerettek volna ebből a kétségből kilépni és egy nagyobbat előre haladni. A többi céghez hasonlóan náluk is az etika kezelésével, megtanulásával kezdtünk, aminek az esettanulmányban leírt események lettek az eredményei.

26 éve márkás ruházat és cipő forgalmazásával foglalkozunk. Offline két bolttal rendelkezünk, online pedig egy webshopot üzemeltetünk. Leginkább a plázában is megtalálható legismertebb márkákat forgalmazzuk, ahogy a szlogenünk is szól: Divatot szállítunk!

19366460_1408243715931484_43598589563885

A fejlődés legnagyobb gátjai először is saját magunk voltunk. Továbbá a csapatban való munkavégzés és annak összehangolása, illetve a munkatárs képzések hiánya. De eltökélt szándékunk és célunkká is vált, hogy mi legyünk Karcag legjobb munkahelye, ahová szívesen járnak a munkatársak dolgozni és egy családbarát munkahelyet üzemeltessünk.

A DMA felnyitotta a szemünket arra, hogy az etikátlanságok az üzletben csak széthúzáshoz vezetnek, és nem segíti a fejlődést sem. Mi is és a munkatársak is sokkal türelmesebbé váltak, megértőbbek egymással és tudják gyakorolni önmagukon és egymáson is a céges etikát.

Először is egyáltalán nem ismertük az etika fogalmát. Folyamatos volt az egymással szembeni leértékelés, egymás mögötti kibeszélések és elnézőségek. Emiatt folyamatosan jöttek - mentek az emberek. Mindig kikezdték egymást félreértésekből adódó problémák miatt. Ha volt valami vita, gyakorlatilag az volt a módszer, hogy elkezdtük kikutatni: ki volt a felbujtó. Ebből kifolyólag folyamatos rosszkedvvel folyt a munka, illetve nem volt hatékony a munkavégzés sem, mivel többet töltöttek a véget nem érő kreált problémák igazság tételével. Az sem segített, hogy ezek egyre jobban fel lettek fújva.

Részt vehettünk a DMA egyik képzésén a Cégvezetői Akadémián, ami pont az Etikáról szólt és itt volt egy hatalmas nagy felismerésem: nincs is itt akkora probléma, csak egyszerűen nem tudjuk kezelni. A képzés adott annyi információt számunkra, hogy rájöttünk: nincs rendszerezett cégfejlesztésünk, és ezeknek a bemutatásával a DMA elnyerte a bizalmunkat. Ezután olyan nagy kérdés volt még bennem, hogy ebbe csak akkor tudunk belevágni, ha a munkatársaim is befogadók lesznek. Örömmel tapasztaltuk, hogy mindenki nyitott volt és befogadó, sőt élvezték is a képzés minden részét.

A DMA segítségével először is a csapattal együtt leírtuk, hogy miről szól a cég csapatszelleme, ami egy olyan átfogó szabályrendszer, amit közösen fogalmaztak meg a munkatársak, és ami egy irányelv lett a cégben. Mint utóbb kiderült, ez csak egy kis szelete volt az etikának, azonban már ezen eszköz bevezetésével rögtön észrevehető és azonnali változást eredményezett az egymással való viselkedésben. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk a DMA által. A képzés után sokkal nagyobb odafigyeléssel, toleranciával, segítőkészséggel lettek egymás iránt. Számomra is teljesen új volt a DMA által képviselt megközelítés, miszerint teljes mértékig megpróbálták kizárni a negatív kommunikációt.

Négy fő olyan eszközt alkalmaztunk, ami sokkal hatékonyabbá tette a csapatot. Az első legfontosabb eszköz, amit elkezdtünk használni az, hogy nem értékeljük le egymást és nem hagyjuk, hogy minket leértékeljenek, önmagunkat leértékeljük és mások leértékeljék egymást.

A második, hogy a hibákat megértéssel kezeljük, közös megoldással, és amikor csak tudjuk, dicsérjük a másikat szeretettel, szándékkal, elismeréssel.

A harmadiknak nem tulajdonítottunk először nagy jelentőséget, azonban hamar rá kellett jönnünk, hogy ez a legfontosabb az emberi önérzet számára. Ezt nyugtázásnak hívjuk és gyakorlatilag annyit jelent, hogy ha valaki mond nekünk valamit, akkor tudomásul vesszük: megköszönjük, hogy elmondta és azt mondjuk neki: „Értem/Megértem, amit mondasz.” - akár egyetértünk vele akár nem.

A negyedik eszköz az, hogy amikor elsőre hallunk valamit, akkor azt nem kész ténynek vesszük, hanem önállóan megbizonyosodunk a hitelességéről. Ezzel kizárjuk a félreértéseket.

Nagyon örülünk neki és hálás vagyunk, hogy csatlakozhattunk a DMA csapatához, akik folyamatosan segítenek a cégfejlesztési technikák elsajátításában. Az etika bevezetésével azt érezzük, hogy tanulásra nyitott, megértőbb, dinamikusabb munkatársakkal dolgozhatunk együtt.

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Közelgő Online Üzleti Akadémiák - PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN!
Fri, Apr 10
Ahol éppen vagy!
HOGYAN KEZELD A GYORS VÁLTOZÁSOKAT A CÉGEDBEN? - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a cégedben a gyorsan beáramló változásokat? Esetleg szeretnéd még stabilabban viselni ezeket a változásokat? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share
Fri, Apr 17
Ahol éppen vagy!
VÁLSÁGKEZELÉS A CÉGEDBEN - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a válságos időszakokat a cégedben? Esetleg szeretnéd stabilan átvészelni a válságos helyzeteket? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share