NAGYOBB STABILITÁS, TÖBB SZABADIDŐ!

FOLYAMATMENEDZSMENT

A folyamatmenedzsment avagy a projektmenedzsment egy annyira hiányos terület a cégekben, hogy már szinte fáj azt látni, hogy miért nem használják. Alapvetően sok munka létrehozni egy tökéletes menedzsmentet az egész cégre, viszont ha az készen van, szinte az egész cég stabil és önálló lehet.

Ahogy azt szoktuk, kezdjük az elejéről.

 

Folyamat szó jelentése:

Ebben az esetben: Egy lépés, egy nagyobb terv kivitelezéséhez. Olyan lépések sorozata, melynek a végén létre kell jönnie egy végterméknek.

Tehát, ha pl. seprűket gyártunk, akkor lehet az egy folyamatlépés, hogy be kell szerezni a fát a seprűhöz, majd a következő, hogy ki kell faragni megfelelő alakúra, stb.

 

Menedzsment szó jelentése:

Egy szervezet irányítása, működésének megszervezése, hogy az elérje célját, és sikeresen működjön.

Alapvetően a menedzser szóból származik, ami annyit jelent, hogy valamit végigkövet/irányít, amíg el nem érnek egy célt azzal a dologgal kapcsolatban.

 

Folyamatmenedzsment, már tudjuk is, hogy mit jelent.

Miért fontos a folyamatmenedzsment?

Láttál olyat MÁS cégekben, hogy van egy folyamat, és valahogy kimarad egy lépés? Valaki véletlenül nem készít el valamit, és az egész napi munkát ez borítja is.

Esetleg nem tudja valaki, hogy egy feladat után pontosan mit kell elvégeznie, így akár naponta 1-2 óra is kieshet a munkájából a semmivel.

Ha csak napi 1 óra telik el így (ami nem sok), és mondjuk, hogy van 50 munkatársad, akkor naponta nagyjából 500.000 Ft, amit kihúznak a zsebedből. Évente ez 100 millió Ft is lehet. Nekem fájna egy kicsit, és kezdenék ezzel valamit.

Hogyan kezdjünk bele egy folyamatmenedzsmentbe?

Először is Neked – mint vezetőnek – tudnod kell mindent a szervezettel kapcsolatban. Nyilván nem ez a legfontosabb, viszont nem rossz, ha tudsz mindent, még ha nem is foglalkozol vele minden nap.

 

Először szedd össze azokat a folyamatokat, melyekre mindenféleképpen szeretnél egy ilyen menedzsmentet. Legtöbbször ezek számlázási, szerződési, gyártásnál gyártói folyamatok szoktak lenni.

Mindig szedd össze azokat a folyamatokat, melyek most a legfontosabbak, mivel ha a gyártás tökéletes, minden projekt tökéletesen megy, akkor felesleges erre folyamatmenedzsmentet készíteni.

Tehát most megvannak a folyamatok, amelyek rosszabbul mennek, mint a többi. Ki kell választani egyet.

Most menj végig az egész folyamaton. Akár annak a részlegnek a vezetője is segíthet Neked. Mikor mentek végig az egész folyamaton, akkor írjátok le sorban az összes folyamatot, ami benne van.

Például: amikor bejön egy vendég, akkor köszönünk neki – leültetjük egy helyre – megkérdezzük, hogy mit szeretne inni – adunk neki egy étlapot – hozzuk, amit inni kért és rákérdezünk, hogy mit választott – felvesszük a rendelést – leadjuk a konyhának.

Most ez egy nagyon hülye példa és nem élő, viszont így látod, hogy mire gondolok.

Nagyon egyszerűen menjetek végig a folyamaton, és mikor le van írva, akkor egy listát össze kell állítani, amin sorban vannak a teendők.

Most van egy papírod, amin sorban vannak a teendők. A teendők mellé kell egy vonal – az aláírásnak –, illetve egy kör – annak, ha készen van a feladat – kipipálni.

Konkrétan ennél az éttermi példánál elég, ha van egy általános, és nem kell minden egyes vendégnél külön papírt kezdeni, mert az elég felesleges lenne, de a pincérnek fejből kell tudnia oda-vissza az egész folyamatot.

Mondjuk, ha egy gyártósoron vagyunk, akkor ott már muszáj minden egyes nagyobb projekt mellé egy ilyen papír, hogy ne legyen elrontva.

Hogyan lehet ezt egyszerűbben csinálni?

Vannak online folyamatmenedzsment programok, melyekben ugyanezt lehet elkészíteni, de akkor nem papíron lesz, hanem gépen. Így folyton tudod látni telefonról is akár, hogy melyik munka hogy áll.

Rengeteg ilyen program van online, vagy saját pénzből is le tudsz egyet programozni, ami egy kicsit drágább lesz.

Ha elkezdesz csak pár folyamatot, projektet leírni és elkezdeni, máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket a HATÉKONY IDŐGAZDÁLKODÁS-RÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, mely utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb cége és több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Névtelen terv (68).png

ÉRDEKEL, HOGYAN KEZELD A MUNKATÁRSAIDAT, AMIKOR NEM TARTJÁK A SZAVUKAT, VAGY NEM VÉGZIK EL A FELADATUKAT?

IRATKOZZ FEL AZ ONLINE MAGAZINUNKRA, ÉS TANULJ GYAKORLATI VEZETŐI ESZKÖZÖKET, MELYEKET EGYBŐL ALKALMAZNI TUDSZ A CÉGEDBEN!

HAVI 10.000+ OLVASÓ

HAVI 8 ÜZLETI CIKK

DÍJMENTES FELIRATKOZÁS

Iratkozz fel kötelezettségmentesen, és amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan le is tudsz iratkozni, ha úgy érzed!

DMA LOGO 1.1.png

3508 Miskolc, Csabavezér út 27.