A meeting tartása avagy értekezlet tartása egy nagyon elfeledett téma Magyarországon. Nagyjából 1000 cégből 1-nél szokták alkalmazni, pedig talán ez a legjobb szervezetfejlesztési eszköz arra, hogy önállóan termelő, hatékony csapatot teremtsünk. Ráadásul nagyon egyszerűen be tudod vezetni a cégedbe.

Úgy gondoltam, hogy egy nagyon érdekes témát hozok neked. Meetingek tartásával helyre lehet állítani azt, hogy hatékonyabbak legyenek, feszültség nélkül és a közös célon legyen a figyelmük.

A legjobb hír az egészben, hogy valóban nagyon egyszerű elérni azt, hogy rendszeresen legyen hetente vagy havonta meeting a cégben. Az elején bizonyára furcsa lesz, mint a munkatársaknak, mint neked is, mert egy új dologról lesz szó. De már az első hónapban látszódik az eredménye, ami egy közös célon tartott csapat, kevésbé stresszes vezetőkkel.

0.

Nagyon furcsa, de megbeszélni egy időpontot és helyet, ami mindenkinek jó.

1.

Meeting előtt 5 perccel legyél ott, mint vezető! Ha látod, hogy valaki leül, akkor köszönd meg neki, hogy megérkezett. Minden percben mond, hogy mennyi van még a kezdésig. Ez csak a kontroll miatt fontos, hogy időben tudjatok kezdeni.

Pl.: "Vegyünk példát Piroskáról, hogy már megérkezett és figyel" vagy "Nézzétek, milyen szépen csinálja Imike, nem telefonozik már" és "2 perc és kezdünk, 1 perc és kezdünk."

2.

Mikor mindenki leült, akkor nézz végig rajtuk, ameddig nem lesz teljes a csend. Mikor már csendben vannak, akkor elhangzik a kulcsmondat:

Üdvözöllek Titeket ezen a meetingen!

3.

Nagyon fontos, hogy csak úgy kezdheted el a meetinget, ha már tényleg odafigyelnek rád, és nem csak ott ülnek és másra figyelnek. Pont ezért kezdj egy olyannal, ami megszerzi az emberek figyelmét.

Pl.: "Van egy nagy bejelentésem, ezen a héten sikerült elérni azt, hogy < saját céges siker >. Nagyon nagy öröm számomra, hogy hozzájárultak ehhez a munkához < munkatársak nevei >."

 

Itt akármit mondhatsz, ami valamilyen közös siker, a lényeg, hogy megszerezd vele a figyelmet. Eközben nem hagyod, hogy akárki eltérítsen a témától, mert ez az egész meeting alapja. Ha ez nincs meg, akkor az egész meeting mehet a kukába.

4.

Csak úgy tudsz közös célon tartani egy csapatot, ha van közös cél.

Ajánlom neked, hogy egy céges célt, írj le, mert ez az egyik legjobb eszköz,

amivel tudod motiválni a munkatársakat. Ennek a lépésnek a lényege, hogy együtt felolvassátok a közös célt.

Cél meghatározása:

Megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot, vagy elért hely.

5.

A vezetők sorban beszámolnak röviden, hogy pontosan milyen eredményeket értek el ezen a héten. Ez azért fontos, mivel így látod, hogy ki, hogyan teljesített az adott héten.

Ha valaki az előző heti kvótát elérte vagy túlhaladta, akkor megtapsoljuk, hiszen rettentő jó teljesítménnyel dolgozott.

Ha esetleg nem érte el a kvótát, akkor is megtapsoljuk (hiszen dolgozott), de csak két ujjal és halkan.

Pl.: "Ezen a héten a kvóta 10 új ügyfél volt és sikerült szereznünk 11-et." < Taps >

"Ezen a héten 20 millió Ft bevétel volt a kvóta, de csak 15 millió Ft lett." < Taps két ujjal >

6.

Ennél a pontnál újra sorba mész mindenkin egyesével és elmondod, hogy a következő héten mit vársz el tőle és hogy kinek, milyen kvótái vannak pontosan. Ezt azért érdemes csinálni, mert így tudod teljes kontroll alatt tartani azt, hogy a munkatársak termeljenek anélkül, hogy bele kellene avatkoznod a munkába.

Pl.: "Gizi, következő hétre kell értékesítőnként napi 5 találkozó új ügyfelekkel. Marcsi, kérlek ezen a héten legalább 500.000 Ft-ot költsünk el online marketingre hatékonyan, amiből legyen legalább plusz 10 millió Ft árbevételünk."

7.

Legutolsó, de elhanyagolhatatlan lépés pedig, hogy a maradék időben mindenki mond egy sikert, ami azon a héten történt vele. Lehet ez egy megdöbbentő sztori, vicces ügyfél, vagy akármi, ami nem rossz hír és nem bújtja fel a csapatot. Lehet már rájöttél, de ez a lépés azért kell, hogy a munkatársak még jobban össze legyenek kovácsolva és legyen egy jó csapatszellem.

Ennél is nagyon fontos, hogy mindenkinél, aki mond sikert van taps, hiszen fantasztikus, hogy van sikere a munkájában!

Ez lenne az összes lépés, amit ha pontosan betartasz, akkor egy hatékonyan termelő csapatot kapsz. Neked pedig marad több szabadidőd.

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket! Ha úgy érzed, hogy nem könnyű téma a meeting tartása, akkor azt javaslom, hogy gyere el hozzám egy díjmentes konzultációra, ahol egy löketet kapsz a bevezetéséhez.

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünk az EMBEREK KEZELÉSE-RŐL ITT!

vallalati-terkep-A4.jpg
Business Meeting

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.