Csúnyán mondva követeléskezelés. Nyilván egy cégben nem erre kell helyezni minden figyelmet. Inkább ennek a megelőzésére, kezelésére kell és arra, hogy ez mind gördülékenyen menjen és igazán jól. Ameddig ez erőszakos, addig a cég nem csinálja jól.

A kintlévőség kezelése alapvetően annyit foglal magában, hogy van egy cégnek, személynek tartozása a Te céged felé. Már most egy lejárt számlára gondolok. És ezt még nem fizette ki, de általában akkor szokták elkezdeni kezelni ezt, ha hosszabb idő eltelt a határidő óta vagy nem is tervezi kifizetni. Nyilván belefér, ha késik 1 napot, attól nem fogjuk ráküldeni a különleges egységet. De meg kell előzni a késéseket, mégpedig időben, és jól kell kezelni, ha van ilyen.

Hogyan csináljam jól? – A Szendvics Módszer

Először is, ezt nem egy vezetőnek kell végrehajtania. Tilos! Nem az ő feladata.

 A vezető meghatározása az, hogy: az a személy, aki kiadja és végig követi a feladatokat. És NEM az, aki elkészíti azokat.

Ezt a feladatot a pénzügyesnek kell végeznie.

Szendvics módszer, azaz először kenyér, majd saláta, majd sonka, és utána a kenyér újra. Ha ez esetleg nem érthető, nem baj, csak olvass tovább.

1: Pozitív hírrel kezdünk (ez a kenyér),

2: a maszlag (saláta, sonka),

3: és újra pozitív hír.

Miért kell ez?

 

Ha van egy ügyfél és egyből lerohanod, hogy most rögtön fizesse be, akkor valószínűleg soha nem fogja kifizetni, ha ki fogja, akkor is csak nagy nehezen.

Mondok egy példát: mondjuk, hogy Sanyi tartozik Neked 1 millió Forinttal. Te oda mész hozzá és azt mondod, hogy: „Mi van te kis b*zi? Fizessél mán, mert tönkre teszlek!”

Ez lehet, hogy neki nem tetszik, rosszul esik neki, később fogja fizetni, mint ahogy tervezte és valószínűleg utána soha nem fog vásárolni. Ez nem működik.

De mi van, ha így kezded?

„Szia Sanyi! Milyen jól nézel ki ma!” (Ez mindegy, hogy mi, de legyen őszinte csodálat és ne valami hazugság – ez a kenyér).

Majd: „Emlékszel, beszéltük a határidőt… Mi történt?” (Itt valós történetet mond el és nem gyárt kifogásokat. Lehet, hogy csak simán elfelejtette és azt mondja, hogy „Jajj, máris küldöm a pénzt.” és el van intézve, vagy lehet az is, hogy megállapodtok a jövő hétben, hogy addig küldi a pénzt – maszlag).

És végül: „Tudod Sanyi, mindig annyira tiszteltem benned, hogy ilyen egyenes és ennyire tisztességes és jó ember vagy!” (Mivel nem akarjuk, hogy rossz érzése legyen, így ezzel zárunk – kenyér).

Amikor úgy érzed, illetve a vezetőd úgy érzi, hogy az lenne a helyes, hogy odamenjünk, és egyből letoljuk az embert, mielőtt bármi információnk is lenne, akkor csak ülj le egy percre és gondold át: ez fordítva Neked hogy esne? Sajnos nem ez a helyes út és azzal csak a hanyatlás felé megy a cég.

Csak ezzel az egy kis módszerrel annyi profitot, szabadidőt és stabilitást lehet elérni, hogy az már majdnem vicc. Ha így teszel, az ügyfelek mosolyogva fizetnek majd Neked.

Szóval használd ezt. Legyetek megértőek az emberekkel, legyetek hozzájuk már ”túlságosan is kedvesek” és meglátjátok, hogy milyen hatalmas eredményeket lehet ezzel elérni.

És igen, jól látod, ezzel a munkatársakat is lehet kezelni, ha elrontott valamit.

Amikor ezeket bevezeted, nagyobb stabilitás és több szabadidő lesz az eredménye.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

 

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket az IRÁNYELVEK-RŐL ITT!

vallalati-terkep-A4.jpg
Business Meeting

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.