Amennyi cég, annyiféle kommunikációs folyamat van a világon, de mindegyikben rengeteg közös van. Alapvetően 3 fontos módszert fogok Neked most leírni a cégen belüli kommunikációról, illetve azt, hogy mi az a hatalmas hiba, amit a cégek itt el szoktak követni.

Mit ront el a cégek nagyrésze a kommunikációban?

Ahogy tartja a szólás: „A szó elszáll, az írás megmarad.”

Ez abszolút igaz és sajnos tényleg így van. Lehet már hallottál olyanról, hogy a vezető kiadott egy utasítást, majd 2-3 óra múlva ránézett arra a területre és nem történt ott semmi. Ezután vagy lehordja a munkavállalót, vagy megpróbálja újra elmondani, de egyik se fog működni.

A megoldás egyszerű, de szinte senki nem csinálja jól. Ahogy a MILYEN A JÓ VEZETŐ cikkben is írtuk: „A jó vezető kizárólag írásban ad utasításokat” és pont ez a megoldás.

Amikor egy vezető elkezd írásban utasítást kiadni, illetve írásban kommunikálni, akkor a cég elkezd stabilabb lenni, hiszen nem kell senkinek fejbe tartania semmi, illetve egyszerűbb és hatékonyabb lesz a munkavégzés.

Ennyire egyszerű!

Az írásban való kommunikáció 3 legjobb módszere

Kommunikációs rendszer

Valójában lehet nyomtatott, illetve online formában. Az online-ról annyit kell tudni, hogy ez lehet egy saját magad által lefejlesztett program, amiben a céges kommunikációk folynak, de lehet akár egy egyszerű G-mail is. Viszont ez tényleg egyszerű és simán okozhat zűrzavart.

Egy fontos tipp ezzel kapcsolatban: mindig a legrégebbi e-mail-t nyisd meg és sose a legújabbat. Sose nyiss meg egyszerre több e-mail-t, hiszen akkor megint csak zűrzavar lesz. Ha ezeket betartod, akkor minden jól fog menni.

 

A nyomtatott talán könnyebb.

Kell egy központ, amiben lehet dolgozni, mivel nem jó, ha az írásos kommunikációt ledobod az asztalára a munkatársnak. Ugyanolyan zűrzavar lesz, mint azelőtt.

Tehát van egy központ, ami egy kis polc is lehet. Vannak rajta külön kis részek, úgymond fakkok. Ezeken rajta vannak a vezetők nevei. Amikor szeretnél egy kommunikációt, utasítást adni, akkor egyszerűen leírod és bedobod annak az embernek, akinek írtad. Ehhez még fontos, hogy nézzék meg az emberek mondjuk minden nap elején, közepén és a végén, hogy van-e valami benne, de akármilyen időpontot ki tudsz találni.

Így a kommunikáció nem fog elveszni és írásban meg lesz, számon tudod kérni, illetve stabilitást fog vele szerezni.

Kosarak

Kérdés lehet, hogy ha mondjuk a munkatárs megkapja az utasítást, akkor az onnan el fog-e veszni vagy elkészül-e.

Erre a megoldás a kosarak. A kosaraknál van egy BE, egy FOLYAMATBAN és egy KI részleg, egymás alatt.

Mikor a munkatárs megkapja az utasítást, akkor leginkább Ő fogja látni, hogy akkor el tudja készíteni, vagy sem. Ha esetleg nem tudja egyből elkezdeni, akkor berakja a BE nevű részbe. Mikor elkezdte, de nincsen befejezve, akkor mehet a FOLYAMATBAN részbe, illetve ha kész, de mondjuk le kell jelenteni a meetingen, hogy kész, vagy kell valamihez és nem szabad kidobni, akkor a KI részlegbe rakja.

Ez így elég egyszerűen hangzik. Amit ajánlani tudok, hogy egyesével vezesd be a cégbe. Először mehet 1-2 vezetőnek, majd minden vezetőnek, utána 1-2 alattuk levő munkatárs és így tovább.

Projektmenedzsment

Itt ezt a pontot nem részletezném. Erről van egy külön cikkünk, amit itt tudsz elolvasni:

PROJEKTMENEDZSMENT.

Ha elkezdtek írásban kommunikálni, máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

 

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket a HATÉKONY IDŐGAZDÁLKODÁS-RÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Közelgő Online Üzleti Akadémiák - PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN!
Fri, Apr 10
Ahol éppen vagy!
HOGYAN KEZELD A GYORS VÁLTOZÁSOKAT A CÉGEDBEN? - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a cégedben a gyorsan beáramló változásokat? Esetleg szeretnéd még stabilabban viselni ezeket a változásokat? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share
Fri, Apr 17
Ahol éppen vagy!
VÁLSÁGKEZELÉS A CÉGEDBEN - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a válságos időszakokat a cégedben? Esetleg szeretnéd stabilan átvészelni a válságos helyzeteket? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share