A sikeres vállalkozások általában azok, ahol a munkatársak jól érzik magukat, el vannak ismerve, és jó a fizetésük is. A vezetőnek van szabadideje, rengeteg a profitja és az egész cége stabil. Ez így elsőre nagyon kemény melónak tűnik, viszont rengeteg vállalkozónak sikerült már ezt elérnie.

Alapvetően a sikeres vállalkozások nem csak abból épülnek fel, hogy sok pénzt keresnek. Vannak olyan alkotóelemei is, mint például, hogy a munkatárs hogyan érzi magát, a piacon lévő munkaerő mit gondol a cégről, a többi cég mit gondol a cégről és még sorolhatnám.

A siker relatív lehet, viszont itt arról a sikerről beszélünk, mikor ténylegesen a köztudat szerint valamelyik cég ”mindenki szerint sikeres”.

Néhány pontot szeretnék Neked kiemelni, ami valóban fontos ahhoz,

hogy egy cég sikeres legyen.

ELSŐ KÖZÖS PONT:

A sikeres vállalkozók folyamatosan és a végtelenségig dicsérik a munkatársakat. Nyilván megvan arra a módszer, ha valami el lett rontva, de alapvetően azon vannak, hogy dicsérjenek, ne szidjanak.

Ezzel a folyamatos elismeréssel, pedig motiválják a munkatársakat, hozzá is segítik őket a saját egyéni céljaik eléréséhez, illetve a munkavállalók körében az fog elterjedni, hogy jó itt dolgozni ennél a cégnél, aminek az eredménye, hogy gyerekjáték jó munkatársat találni.

MÁSODIK KÖZÖS PONT:

Mindig is többre jutott és jobban dolgozott az, akinek több volt a tudása - így van ez a cégvezetéssel is. Aki többet fejleszti magát, annak sokkal sikeresebb a vállalkozása.

Az egyik legjobb közös pont az ez, hiszen tudnak egymástól is tanulni, nem csak trénerektől, konzultánsoktól.

Nézzük példának a Michelin-t. Heti rendszerességgel van munkatársi képzés, de hát nem is olyan kicsi cég.

HARMADIK KÖZÖS PONT:

A harmadik, hogy akinél látjuk, hogy valóban sikeresek, azoknál a vezető nem nyúl bele a munkába. Nem végig csinálja, hanem végig követi a feladatokat, ameddig azok kész nincsenek.

Ezzel az történik a cégekben, hogy a vezetőnek marad szabadideje, illetve a cége nagyon stabil lesz. Úgymond magától működik a cég, stabilan. Persze a szabadidőt lehet sokféleképpen érteni. Lehet úgy is, hogy folyamatosan nyaral a vezető és sose dolgozik, lehet úgy is érteni, hogy már tud lenni egy kicsit többet a családjával. Több fokozat van nyilván, de kinek-mi tetszik jobban.

NEGYEDIK KÖZÖS PONT:

Ami a legjobban látszik a sikeres cégekben, hogy a profit az egekben van. Van pénz bőséggel, amiből tudnak tovább fejlődni.

Ezt a közös pontot nem tudom túl magyarázni, hiszen ezt ténylegesen tudja mindenki.

A cég bőségben van, a munkatársak, a vezetőknek van bőséggel fizetése és rengeteg kiáramló promóció van.

ÖTÖDIK KÖZÖS PONT:

Tudják a vezetők, hogy egyénileg gyorsabb lenne, de csapatban messzebbre tudnak jutni. Magyarul csapatban gondolkoznak, csapatban terveznek, hiszen így lesz a leghatékonyabb a munka.

Vezető meetingeket tartanak, közösen dicsérik az embereket és közös célokat tűznek ki.

Ténylegesen, mint egy hatalmas család. Jó hangulatot teremtenek.

Még lehetne részletezni, hogy pontosan mi az, amit az összes sikeres cég jól csinál, de nagyjából ezek a pontok vannak, amik a nagyját fedik.

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünk A JÓ VEZETŐ-RŐL ITT!​

vallalati-terkep-A4.jpg
Business Meeting

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.