MENNYIT SZÁMÍT A MOSOLY?

Ambrus Zoli egy nagyon kedves ügyfelem Romániában, akinek a munkatársai részt vettek a Stresszmentes Munkahely képzésemen. Kimentem hozzájuk most pénteken konzultálni, és megkértem Robit – az egyik munkatársát –, hogy mondja el, mit adott neki a képzés, amiből Te is tudsz tanulni.

RÖVIDEN ROBI ENNYIT MESÉLT MAGÁRÓL:

„Amit tudni kell rólam, hogy mindig nagyon lelkes, vicces vagyok, és próbálom élvezni az életet. Már 11 éve dolgozom itt a Romsprinternél, és örülök, hogy itt lehetek. Értékesítő vagyok, amihez van is egy sztorim, hogy miért lettem az:

régen bejött egy kliens, aki érdeklődött, hogy mivel foglalkozunk. Körbevezettem az üzletben. Én is kérdeztem, mivel foglalkozik, mit keres pontosan. Mondta, hogy semmivel nem foglalkozik, semmit nem keres. Igazából neki megvan mindene.

Kérdeztem, hogy: fűnyírója van? Nincs. Akkor kocsija van? Van, de nem kell hozzá semmi.

Az volt a gondolatom, hogy ebből valahogy egy lejt ki kell szednem. Már néztek a kollégák, mit fogok tenni, ebből mi fog kisülni. Akármit mondtam a csávónak, valahogy nem érdekelte semmi. Hát mondom, ilyen nincs, ennek el KELL valamit adni.

Megfogtam, felemeltem egy zsírzógombot, mondtam, hogy 80 bani (~500Ft). Ha elhiszitek, ha nem, megvette végre, és még ÁFÁ-s számlát is kért róla. Tudod… a papír, meg a munka vele többe került, de mindegy, mert MEGVETTE. Büszke voltam, mert sikerült eladni valamit végre Neki. A jeget is az eszkimónak, mondták a munkatársak, és azóta azt érzem, hogy nekem értékesíteni kell.”

MIT TANULTÁL A KÉPZÉSEN?

„A képzés egy részét emelném ki. Ugye tanultunk az érzelmi szintekről, azok hogyan működnek, hogyan lehet felhozni másokat rajta. Először is megtanultam megállapítani ezeket az érzelmi állapotokat. Például, ha valaki alig beszél, és folyton a földre néz, akkor tudjuk, hogy Ő lentebb van a skálán. Ha veszekedik, ideges, akkor Ő dühös. Vagy ha boldog, akkor tudjuk, hogy a jókedven van. Abból is meg tudjuk állapítani, hogy milyen gyorsan válaszol a kérdéseinkre.

Azt is megtanultam, hogy az ember nem csak úgy ok nélkül rosszkedvű vagy ideges, hanem valamilyen hatás érte - akár a múltban, akár a jelenben -, és emiatt van olyan kedve, amilyen.

Mikor találkozom egy emberrel (üzletben vagy magánéletben) sose célom, hogy felmérjem, milyen érzelmi állapotban van. Mindig az a célom, hogy felhozzam Őt is jókedvre, mert úgy sokkal jobban tudunk kommunikálni.

Például, próbáltál már egy dühös embernek eladni? Nehéz volt, nem? :D

Kérdés lehet, hogy mégis hogyan lehet felhozni? Nagyon egyszerű, és nagyszerű. Fel kell ismerni, hogy Ő éppen milyen érzelmi állapotban van. Gyakorlatilag lemenni arra a szintre, és úgy elkezdeni kommunikálni vele. Egy idő után eggyel feljebb jön. Aztán megint eggyel feljebb, és megint. Pár perc után azt veszed észre, hogy már Ő is lelkes, és tudsz vele normálisan, könnyen kommunikálni.

Ha ezt meg tudod csinálni, a stressz, az idegeskedés egy része egyből megszűnik.

Egyszerűen nincs, mert tudod kezelni az embereket. Igazság szerint ez már bennem volt. Nagyjából használtam, de Attila mutatott rá arra, hogy tudatosan alkalmazzam.

Próbálom ezt az egészet úgy bevinni a cégbe, hogy nem megmondom mindenkinek, hogy mit kell csináljon. Abból az lenne, hogy úgyis csak főnökösködni akarok. Egyszerűen próbálom mindenkivel felismertetni, hogy ez sokkal jobb. Alkalmazom, és látják rajtam, hogy működik: sokkal jobban vagyok, nincs stressz, és jobban kezelem az embereket. Így a munkatársak egy idő után idejönnek hozzám, és megkérdezik, hogyan csinálom ezt. Így lassan mindenki alkalmazni fogja.

De mondok is egy bizonyítékot erre, hogy ez miért is működik. Eddig, mióta itt dolgozom, sose kaptunk borravalót. Ha esetleg volt 1 bani (~7 Ft) visszajáró, azt is elvették. Mióta Attila tartja nálunk a képzéseket, azóta ugye próbálom alkalmazni, amiket tanulok. Az elmúlt pár hónapban elkezdtek a vásárlók borravalót adni.

Mikor ad valaki borravalót? Ha tetszik neki a szolgáltatás, kedvesek vele, odafigyelnek rá, jókedvű a kiszolgálástól. A vásárlók lelkesen jönnek vissza, mosolyogva jönnek be, és szeretnek hozzánk járni. Persze mióta ezt a módszert használjuk, csak azóta.

Nyilván lehet, hogy nem egy hatalmas összeg a borravaló, de nagyon jó érzés, hogy a vásárlók jókedvűen jönnek be. Meg hát, el kell, hogy mondjam, kapunk annyi borravalót, hogy egy péntek délutáni plusz pizzázás kijöjjön belőle az egész csapatnak! A DMA megmutatta Nekünk azt, hogy ha mosolyogsz, kommunikálsz, azáltal a vevők is mosolyognak, nem idegesek, és úgy jönnek be, hogy mi tudunk segíteni nekik. Mi vagyunk azok, akikhez elsőnek bejön, ha kell valami.

Jobb munkakörülményt, kevesebb stresszt és egy lelkesebb vevőkört kaptunk, amiért rettentő hálásak vagyunk. Na, ennyit számít a mosoly!”

ISMERJ MEG MINKET.
PRÓBÁLD KI A SZOLGÁLTATÁSAINKAT DÍJMENTESEN!
CÉGTESZT
ÜZLETI KONZULTÁCIÓ
CÉGVEZETŐI AKADÉMIA
ÜZLETI KÖNYV
Névtelen terv (68).png

ÉRDEKEL, HOGYAN KEZELD A MUNKATÁRSAIDAT, AMIKOR NEM TARTJÁK A SZAVUKAT, VAGY NEM VÉGZIK EL A FELADATUKAT?

IRATKOZZ FEL AZ ONLINE MAGAZINUNKRA, ÉS TANULJ GYAKORLATI VEZETŐI ESZKÖZÖKET, MELYEKET EGYBŐL ALKALMAZNI TUDSZ A CÉGEDBEN!

HAVI 10.000+ OLVASÓ

HAVI 8 ÜZLETI CIKK

DÍJMENTES FELIRATKOZÁS

Iratkozz fel kötelezettségmentesen, és amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan le is tudsz iratkozni, ha úgy érzed!

DMA LOGO 1.1.png

3508 Miskolc, Csabavezér út 27.