Ambrus Zoli egy nagyon kedves ügyfelem Romániában, akinek a munkatársai részt vettek a Stresszmentes Munkahely képzésemen. Kimentem hozzájuk most pénteken konzultálni, és megkértem Robit, – az egyik munkatársát – hogy mondja el mit adott neki a képzés, amiből Te is tudsz tanulni.

RÖVIDEN ROBI ENNYIT MESÉLT MAGÁRÓL:

„Amit tudni kell rólam, hogy mindig nagyon lelkes, vicces vagyok, és próbálom élvezni az életet. Már 11 éve dolgozom itt a Romsprinternél, és örülök, hogy itt lehetek. Értékesítő vagyok, amihez van is egy sztorim, hogy miért lettem az:

régen bejött egy kliens, aki érdeklődött, hogy mivel foglalkozunk. Körbe vezettem az üzletben. Én is kérdeztem, mivel foglalkozik, mit keres pontosan. Mondta, hogy semmivel nem foglalkozik, semmit nem keres. Igazából neki meg van mindene.

Kérdeztem, hogy: fűnyírója van? Nincsen. Akkor kocsija van? Van, de nem kell hozzá semmi.

Az volt a gondolatom, hogy ebből valahogy egy lejt ki kell szednem. Már néztek a kollégák, mit fogok tenni, ebből mi fog kisülni. Akármit mondtam a csávónak, valahogy nem érdekelte semmi. Hát mondom ilyen nincs, ennek el KELL valamit adni.

Megfogtam, felemeltem egy zsírzógombot, mondtam, hogy 80 bani (~500Ft). Ha elhiszitek, ha nem, megvette végre, és még ÁFÁ-s számlát is kért róla. Tudod… a papír, meg a munka vele többe került, de mindegy, mert MEGVETTE. Büszke voltam, mert sikerült eladni valamit végre Neki. A jeget is az eszkimónak, mondták a munkatársak és azóta azt érzem, hogy nekem értékesíteni kell.”

„A képzés egy részét emelném ki. Ugye tanultunk az érzelmi szintekről, azok hogyan működnek, hogyan lehet felhozni másokat rajta. Először is megtanultam megállapítani ezeket az érzelmi állapotokat. Például, ha valaki alig beszél, és folyton a földre néz, akkor tudjuk, hogy Ő lentebb van a skálán. Ha veszekedik, ideges, akkor Ő dühös. Vagy ha boldog, akkor tudjuk, hogy a jókedven van. Abból is meg tudjuk állapítani, hogy milyen gyorsan válaszol a kérdéseinkre.

Azt is megtanultam, hogy az ember nem csak úgy ok nélkül rosszkedvű, vagy ideges, hanem valamilyen hatás érte, - akár a múltban, akár a jelenben - és emiatt van olyan kedve, amilyen.

Mikor találkozok egy emberrel (üzletben, vagy magánéletben) sose célom, hogy felmérjem, milyen érzelmi állapotban van. Mindig az a célom, hogy felhozzam Őt is jókedvre, mert úgy sokkal jobban tudunk kommunikálni.

Például próbáltál már egy dühös embernek eladni? Nehéz volt, nem? :D

Kérdés lehet, hogy mégis hogyan lehet felhozni? Nagyon egyszerű, és nagyszerű. Fel kell ismerni, hogy Ő éppen milyen érzelmi állapotban van. Gyakorlatilag lemenni arra a szintre, és úgy elkezdeni kommunikálni vele. Egy idő után eggyel feljebb jön. Aztán megint eggyel feljebb, és megint. Pár perc után azt veszed észre, hogy már Ő is lelkes, és tudsz vele normálisan, könnyen kommunikálni.

Egyszerűen nincsen, mert tudod kezelni az embereket. Igazság szerint ez már bennem volt. Nagyjából használtam, de Attila mutatott rá arra, hogy tudatosan alkalmazzam.

Próbálom ezt az egészet úgy bevinni a cégbe, hogy nem megmondom mindenkinek, hogy mit kell csináljon. Abból az lenne, hogy úgyis csak főnökösködni akarok. Egyszerűen próbálom mindenkivel felismertetni, hogy ez sokkal jobb. Alkalmazom, és látják rajtam, hogy működik: sokkal jobban vagyok, nincsen stressz, és jobban kezelem az embereket. Így a munkatársak egy idő után idejönnek hozzám, és megkérdezik, hogyan csinálom ezt. Így lassan mindenki alkalmazni fogja.

De mondok is egy bizonyítékot erre, hogy ez miért is működik. Eddig mióta itt dolgozom, sose kaptunk borravalót. Ha esetleg volt 1 bani (~7Ft) visszajáró, azt is elvették. Mióta Attila tartja nálunk a képzéseket, azóta ugye próbálom alkalmazni, amiket tanulok. Az elmúlt pár hónapban, elkezdtek a vásárlók borravalót adni.

Mikor ad valaki borravalót? Ha tetszik neki a szolgáltatás, kedvesek vele, odafigyelnek rá, jó kedvű a kiszolgálástól. A vásárlók lelkesen jönnek vissza, mosolyogva jönnek be, és szeretnek hozzánk járni. Persze mióta ezt a módszert használjuk, csak azóta.

Nyilván lehet, hogy nem egy hatalmas összeg a borravaló, de nagyon jó érzés, hogy a vásárlók jó kedvűen jönnek be. Meg hát el kell, hogy mondjam, kapunk annyi borravalót, hogy egy péntek délutáni plusz pizzázás ki jöjjön belőle az egész csapatnak! A DMA megmutatta a Nekünk azt, hogy ha mosolyogsz, kommunikálsz, azáltal a vevők is mosolyognak, nem idegesek, és úgy jönnek be, hogy mi tudunk segíteni nekik. Mi vagyunk az, akihez elsőnek bejön, ha kell valami.

CÉGTESZT
ÜZLETI KONZULTÁCIÓ
CÉGVEZETŐI AKADÉMIA
ÜZLETI KÖNYV

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.