Ha egy vállalkozásban ténylegesen meg van határozva a célcsoport, azzal rengeteg időt, pénzt és nem utolsó sorban stabilitást tud szerezni az ember. Nem kell azon aggódni, hogy akikkel kommunikál azok tényleg fognak-e vásárolni és sokkal gördülékenyebben tud menni az egész termelés, mivel nincsen benne semmilyen kétséges dolog, ami akadályozná azt.

Kezdjük az alapoktól, hiszen egy házat se a tetővel kezdenek el építeni.

 

Mi az, hogy Célcsoport?

Célcsoport szó jelentése – Emberek olyan csoportja, akik egy tárgy iránt hasonló érdeklődést mutatnak.

 

Ez egy telefonboltnál lehet olyan emberek csoportja, akik telefont szeretnének vásárolni.

Egy autókereskedésnél lehet olyan emberek csoportja, akik autót szeretnének vásárolni.

És egy élelmiszer boltnál lehet olyan emberek csoportja, akik enni szeretnének.

 

Minden üzletnek, minden cégnek más és más a célcsoportja. Valakinél az is lehet szempont, hogy az illető igényes legyen, akár még az is, hogy legyen sok pénze.

Ami fontos ezzel kapcsolatban: biztos, hogy a Te vállalkozásodnak is van célcsoportja. Le tudnád írni Nekem?

Ha most gondolkodás nélkül tudod és teljesen 100%-os vagy benne, akkor átmentél, nem is kell tovább olvasnod ezt a cikket, de ha egy kicsi kétséged is van, akkor jobb ha még olvasol egy kicsit.

 

Nagyon fontos, hogy meg legyen határozva a célcsoport. Amikor elindítasz egy vállalkozást talán ennek kéne lennie a 0. lépésnek. Írd le mi a Te célcsoportod!

Miért Fontos a Célcsoport Meghatározása?

Egyetlen egy dolog miatt fontos. Miattad. Hogy ne kelljen napokat, heteket, hónapokat, éveket beleölni abba, hogy rossz embereknek értékesítesz.

És igen, van olyan, hogy valaki több évet öl bele abba, hogy egyszerűen azoknak értékesít, akiknek nem tud eladni, nem pedig azoknak, akiknek simán el tudna.

 

Nézzük Példának a Nike-ot. Mondhatná, hogy a célcsoportja: mindenki. De nem teszi. Nem akarja, hogy minden egyes ember Nike cipőben járjon. Nekik valami ilyesmi lehet a célcsoport: olyan emberek, akik szeretik az igényes, kényelmes cipőket és hajlandóak pénzt kiadni értük. Majd amikor viselik a cipőt, élveznek benne lenni.

Nyilván nem vagyok ott a Nike felsővezetői körében, de valami hasonló lehet.

 

Itt a cég már megelőzte, hogy azok az emberek vásároljanak tőlük, akik nem akarnak rá pénzt kiadni, és akiket annyira nem érdekelnek a cipők.

De ha megnézzük, nekik teljesen be is vált ez.

Most nézzünk egy olyan céget, akiknél nincsen ez meghatározva.

ABC Kft.

Ez a cég ugyanúgy cipőket árul és a célcsoportja: mindenki.

Az ABC Kft. új a piacon. El is kezd értékesíteni. De valahogy oda mennek ”mindenkihez” és senki nem akarja megvenni.

Miért lehet ez? Oké, rosszul értékesítenek. Oké, nem jó a cipőjük. Rendben van, drága.

DE, az egész forrása az, hogy a célcsoportjuk nincsen leírva és nincsen meg pontosan. Így ha olcsóbb lenne, tudnának eladni, jó minőségű lenne, akkor se vennék meg annyian.

 

Tehát röviden: MINDIG HATÁROZD MEG A CÉLCSOPORTOT!

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

 

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket ÁRAZÁSTECHNIKA-RÓL ITT!

vallalati-terkep-A4.jpg
Business Meeting

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.