Sokszor hallani, hogy kell ügyféladatbázis. Szükség van rá. De akkor mégis hogyan kell használni? Hogyan kell belekezdeni? Mégis mi alapján kell ezt felépíteni? Ha tökéletes ügyfél adatbázisod van, akkor ne is olvasd tovább a cikket, de ha egyáltalán nincs is, akkor jó olvasást.

Mielőtt még elkezdjük elmondom, hogy nem lesz hosszú ez a cikk, hiszen ez nem egy hatalmas nagy terület.

Ha már megfigyelted, akkor észre vehetted, hogy a multicégeknél, nagyvállalatoknál minden esetben van ilyen adatbázis. Ha mondjuk boltról van szó - ahol nem raksz bele minden vásárlót ebbe az adatbázisba -, akkor a beszállítókról, gyártókról van ilyen. Ezek a nagyvállalatok tudják a titkot, amit most le fogok írni Neked.

Először is, miért fontos egy ilyen ügyfél adatbázis?

A legfontosabb ezzel kapcsolatban az az, hogy így nyomon lehet követni azt, hogy ki-mit-mikor vásárolt, mennyit költött. Pontosan tudod, hogy ki az, aki a legjobb vásárlód, tudod, hogy mit keresnek a vásárlók.

Ha mondjuk törlődik a Facebook oldala a cégnek, vagy az Instagram oldala, akkor is meg lesznek az ügyfelek, sose tudnak elveszni. Gyakorlatilag ez határozza meg egy cég értékét. Gondolj bele: el szeretnéd adni ezt a cégedet és érdekel is egy embert. Oda jön és megkérdezi, hogy kik az ügyfelek? És teljesen össze is omlasztja a szépen felépített céged.

Hogyan tároljuk az ügyfeleket és mit tároljunk?

Általában a NÉV (pozícióval együtt), TELEFONSZÁM, E-MAIL CÍM, CÍM (a cégé), MIVEL FOGLALKOZIK (ha fontos), CÉG WEBOLDALA, MEGJEGYZÉS (minden ami fontos lehet róla)

Ezeket egy táblázatba lehet vezetni. Az első sorba legfent azokat kell beleírni, amilyen adatokat el akarunk kérni. Aztán mehet bele sorba mindenki.

 

Ami még fontos ehhez az a személyes adat tárolása. Akit eltárolsz ebben a táblázatban azokkal kell egy rövid megállapodás, hogy igen Ő ezt engedélyezi, hogy benne legyen. Sajnos ezt meg kell tenned mindenkivel, még ha alapvetően senkit nem zavarna, hogy benne van, akkor is.

Ameddig ez a táblázat felépül az nem kevés munka, de akármikor tudod használni, akárkiről kell adat, egyből ott van előtted.

Hogyan lehet ezt egyszerűbben?

Rengeteg program van, ami alkalmas arra, hogy ügyfeleket tárolj el benne. Nyilván ez nem ingyenes, de tényleg egyszerűbb itt ilyen adatokat tárolni, mindenki el tudja érni és nagyon átlátható szokott lenni.

 

Mire lehet még használni ezt az adatbázist?

Ügye ezek meglévő ügyfelek. Meglévő ügyfeleknek pedig nem baj, ha küldünk e-maileket. Értesítjük Őket a változásokról, új termékekről, stb. Akár ha csak heti egyszer megy e-mail, már akkor is több, mint ha nulla lenne.

 

Rengetegféleképpen lehet használni ezt az ügyféladatbázist, de most csak párat írtam le Neked.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket a TÁRGYALÁSTECHNIKA-RÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Közelgő Online Üzleti Akadémiák - PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN!
Fri, Apr 10
Ahol éppen vagy!
HOGYAN KEZELD A GYORS VÁLTOZÁSOKAT A CÉGEDBEN? - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a cégedben a gyorsan beáramló változásokat? Esetleg szeretnéd még stabilabban viselni ezeket a változásokat? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share
Fri, Apr 17
Ahol éppen vagy!
VÁLSÁGKEZELÉS A CÉGEDBEN - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a válságos időszakokat a cégedben? Esetleg szeretnéd stabilan átvészelni a válságos helyzeteket? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share