DIENES ATTILA:

MIÉRT MEGY TÖNKRE A VÁLLALKOZÁSOK 96%-A AZ ELSŐ 10 ÉVBEN?

Magyarországon az induló vállalkozások száma éves szinten 100.000.
Ebből 40% már az első évben nem folytatja tovább a tevékenységét, így marad 60.000 vállalkozás.

A 2. és 5. év között az eredeti 100.000-ből még további 40 % feladja, így az 5. évre a 100.000 vállalkozásból marad 20.000.
A 10. évben a 20.000 vállalkozásból már csak 4.000 marad talpon.

Sok közös van a tönkrement vállalkozásokban. Például, hogy szervezetlenség volt a cégben, a vezetők nem tudták hatékonyan kezelni a munkatársakat, nem volt kellő vezetői hozzáértés, és nem találtak hatékony, motivált munkatársakat.

Hiányzott még, hogy a célközönségük nem ismerte magát a céget, amiből párhuzamosan következtethető a gyenge marketing tevékenység.
De van egy közös nevező, ami miatt nagyon sok cég sikertelen:

nincs leírva a jövőképük és teljesen elvesztették azt a Víziót,

amiért annak idején elindították a cégüket.


Valami halvány elképzelés van a vezetők fejében, de nincs leírva és megteremtve a jövőben, ami konkrét utat mutatna önmaguk és a szervezet számára.
A profik nem eljutnak oda, ahol most vannak, hanem már eleve úgy indulnak,

hogy van egy tökéletes, makulátlan, ideális képük a jövőről.


Most olvasok Thomas J. Watsonról az IBM első elnökéről, aki leírt három okot, 

hogy miért lettek világvállalat:
„Az első ok, hogy már kezdettől fogva nagyon világos elképzelésem volt arról, miként fog kinézni a kész cég. Mondhatnám, volt egy modell a fejemben arról, miként néz majd ki, ha álmom megvalósul.
A második ok, hogy miután már kialakult bennem ez a kép, feltettem magamnak a kérdést: miként kellene egy ilyen cégnek működnie? Akkor megalkottam magamban annak képét, miként működjék az IBM kész cégként.
Harmadik ok, hogy miután már előttem volt a kép, milyen lesz az IBM, ha álmom megvalósul, és arról, hogyan kell majd működnie, rájöttem, hogy hacsak nem működünk már a kezdetektől így, sohasem jutunk oda, ahová elterveztem.
Más szóval, rájöttem: ahhoz, hogy az IBM nagy cég legyen, már jóval azelőtt is nagy cégként kell viselkednie, hogy azzá vált volna."


Amikor elkészül egy DMA CégTeszt, szinte kivétel nélkül kiderül, hogy bőven vannak véletlenszerűségek, zűrzavarok a cégben, és nincs leírva az,

hogy egy adott területnek milyennek kellene lennie.
Amikor leírjuk, miként néz ki az adott terület, amikor ott minden teljesen ideális,

akkor megtörténnek a csodák!

pecset.jpg
graf.png
Cégteszt Logó.png

Igen tudom, mire gondolsz: ez nálad lehetetlen. Most elárulom, hogy igazad van!

Amire a figyelmed helyezed, az kezd erősödni.

Helyezd a jövőre a figyelmed, mert a múlt csak felemészt!


Lehet, hogy most azt érzed, a mostani körülményeket és a tényeket nem lehet legyőzni,

akkor gondolj arra, hogy a KÉPZELET mindent felül tud írni!


Gyere ki a vállalkozásodból és írd le, hová akarsz eljutni. Vagy gyere el velünk a következő Elvonulás prémium képzésre.

CÉGTESZT
ÜZLETI KONZULTÁCIÓ
CÉGVEZETŐI AKADÉMIA
ÜZLETI KÖNYV

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.