Gyakran halljuk azt, hogy elmennek a munkavállalók, munkaerőhiány van illetve, hogy ez mekkora probléma. Nyilván ez óriási probléma akkor, ha a cég nem tudja kezelni ezt a helyzetet és így nem tud változtatni rajta.

Először is tisztázzunk le egy szót.

Probléma szó jelentése:

Összeütköző erők okozta helyzet.

 

Szóval a probléma máris el fog tűnni, ha mi nem megyünk ez ellen a helyzet ellen, hanem jól kezeljük.

 

Na most, ha már annál a témánál vagyunk, hogy elmennek a munkavállalók, akkor itt nem feltétlenül arra gondolunk, hogy más országba mennek, hanem hogy a Te cégedből elmennek egy másik cégbe.

És hogy mi az, amiért elmennek?

 

Igazság szerint rengeteg oka lehet. Előfordulhat, hogy egyszerűen nem érzi jól magát a munkahelyén, és máshol szeretne dolgozni, illetve ahol jobban megbecsülik és ahol jobb dolgozni. Erről a témáról olvashatsz ebben a cikkünkben:

MUNKATÁRSAK MOTIVÁLÁSA

 

Most inkább abból a nézőpontból szeretném ezt megmutatni Neked, amikor a munkatárs felmond, felháborodik és mindenhová csak a cég rossz hírét viszi tovább.
Ez miért van, és hogyan lehet megelőzni?

 

Először is a folyamatot fogom Neked leírni, amit láthatsz, mikor ez történik, majd pedig ennek a kezelését. Nagyon izgalmas, csak sajnos Magyarországon a cégek kb. 0.0001%-a használja, amin lenne mit javítani. De kezdjünk is bele!

1. Tett valamit, ami ártott a cégben valakinek, vagy magának a cégnek.

Nyilván mindenki tesz olyat, ami árthat másoknak. Lehet, hogy nem szándékosan, hogy szándékosan, de sajnos vannak olyan dolgok, amikkel ártunk másoknak.

 

Példának lehetne mondani azt is, hogy megígérjük, hogy egy munkát el fogunk végezni, majd végül sokkal később lesz kész. Nyilván nem halt meg senki, nem történt semmi durva. Viszont az emberben mégis ott van az a kellemetlen érzés, hogy "b@sszus, megígértem, de nem tartottam a szavam".

Ez máris egy olyan cselekedet, ami ártott valaminek vagy valakinek (mindegy milyen kicsi mértékben is). Amit szoktak ilyenkor tenni a vezetők az az, hogy jól leoltják a munkatársat, akinek lelkiismeret furdalása lesz és utána nem fog termelni semmit. Nem igazán jó megoldás.

 

Egy ilyen kis késésből semmi nem fog történni. Aztán lesz kettő. Aztán lesz három. Aztán hirtelen azt veszed észre, hogy semmi nincsen készen. Akkor jön a 2-es pont.

Megmagyarázás

Mivel minden ember alapvetően JÓ, így nyilván egyik ember se szeretne ártani senkinek. Mikor megtörténik egy esetleges kis késés, vagy akármilyen kis cselekedet, ami ártott egy másik embernek, akkor azt szinte automatikusan mindenki magyarázkodással szokta kezelni. Mindegy, hogy az érvei logikusak, vagy sem. Ő megmagyarázza, hogy miért volt úgy jó, ahogy volt. Mert ugye Ő alapból nem akart rosszat.

 

Ami általában szokott lenni, hogy például elkésik egy munka és elkezdik megmagyarázni: „Áhhh, úgyse volt fontos ez a munka!” „Van ennél sokkal jobb dolgom is, ennek úgy sincs annyi eredménye.” stb.

Ilyenkor ezt a bizonyos cselekedetet ”lekicsinyíti” és máris nem esik annyira rosszul, hogy ha esetleg tett valami rosszat (de ez a tett ettől függetlenül nyilván nem lesz kisebb, csak Ő úgy gondolja, hogy kisebb).

 

Ha ilyenkor elkezdünk vele veszekedni, akkor megint csak nem fog termelni.

Viszlát Főnök!

Hát igen, ha az előző kettő pontot nem kezeltük, akkor jön ez. Egyszerűen megfogja a munkatárs és lelép. Mondván, hogy hülye a főnök, és rossz a cég.

Valószínűleg volt egy ilyen ártó tette és most azokat akarja kicsinyíteni. Mert ügye a főnök az teljesen idióta, úgyse baj, hogy nem csináltam meg a munkát, mert az egész cég egy rakás… Remélem érted, hogy mire gondolok, mivel már akár lehet, hogy láttál is ilyet.

Egyszerűen lelép.

Hogyan ne menjenek el az emberek?

Ahogy az elején is írtam, az emberek tesznek olyan dolgokat, amik néha ártanak. Ezt nem kell megakadályozni, maximum csökkenteni lehet, de teljesen nulla, olyan nem létezik.

Szóval, mikor ott van a munkatárs és tudjuk, hogy tett valami rosszat, akkor mi is a teendő?

Először is meg kell tudni, hogy mi történt. Csak kérdezd meg, hogy: Mi történt?

Mert igenis lehet az, hogy JÓ az amit akart. Nem akart semmit rosszat.

Szóval, mikor tudjuk, hogy mi történt, akkor hagyjuk, hogy mondja el! Hagy meséljen. Örülj, ameddig elmondja, mert ha el se mondja, akkor már igen rossz helyzetbe vagy.

 

Ilyenkor azt fogod érezni, hogy: „Megverem!” „Édesanyukád hogy is hívják?” és még sorolhatnám, de Neked, mint VEZETŐNEK nem szabad ezt tenned. Egyszerűen megérted a helyzetét és nyugtázod. Úgymond meghallod, hogy Ő elmondta. Értettem, amit mondasz, hallottam!

 

Ilyenkor fogod látni, hogy mi a helyzet. Nyilván, ha valami nagyon durva történt, akkor meg tudsz válni ettől a munkatárstól, de ameddig nem halt meg senki, addig nem nagyon tud olyat mondani, ami ennyire durva lehetne.

 

Itt, ha akarod, akkor meg tudod kérdezni, hogy mégis miért találja ezt rendben. Nem lekezelően kell megkérdezni, hanem érdeklődően! Tényleg lehet, hogy Ő helyesnek gondolta, és akkor ezt rendbe kell rakni nála. Mert lehet, hogy messzebbről nézve – mondjuk céges szinten - az nem volt helyes. De ezt is normális ember módjára kell megbeszélni vele.

 

A következő lépés: Hozz egy új megállapodást!

Nem csinálta meg most, vagy esetleg elrontott valamit. Nem baj. Nem akarjuk Őt elveszíteni, szóval egyszerűen hozzatok egy új megállapodást.

Mindennél fontosabbak a munkatársak. Ők termelnek, ők teremtik meg az egészet, szóval igenis kell egy új megállapodást hozni, hogy ne legyen lelkiismeret furdalása és ne menjen el.

Fontos, hogy kövesd ezeket a lépéseket! Amikor ezeket a jeleket észreveszed és követed a lépéseket, akkor elhiheted, hogy szinte semelyik ember nem fog elmenni sértődés miatt, vagy amiatt, hogy ”nem jó a céged”.

 

Amikor ezeket bevezeted, nagyobb stabilitás és több szabadidő lesz az eredménye.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket a NAPI RIPORT-RÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra, és kerülj közelebb a stabilitáshoz!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

Azért kérünk el tőled ennyi adatot, mert most díjmentesen egy Vállalati Térképet is ki fogunk Neked postázni!

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.