Miképp_lehet_nagyobb_a_hasznod_javítva

NAGYOBB STABILITÁS, TÖBB SZABADIDŐ!

MIKÉPP LEHET NAGYOBB HASZNOD?

Ki az a cégvezető, aki ne szeretne nagyobb hasznot, de őszintén? Bemutatjuk, mi az az eszköz, amivel piacvezető szerepet tudsz betölteni, és így szintet lépve, egy sokkal nagyobb haszonkulcsra is szert tenni. Nem a legegyszerűbb eszköz, viszont minden cégben megtalálható. Ezzel az eszközzel ki tudsz tűnni a tömegből, aminek a csak a velejárója, hogy többet is tudsz keresni.

Ez az üzleti cikk a profitról szóló sorozatunk harmadik része. Az első részben arról beszéltünk, hogyan oldjuk meg azt, hogy ugyanannyi munkával akár kétszer annyit is tudjunk keresni. Ha izgalmas lehet ez számodra, akkor olvasd el:

A második részben arról írtunk, hogy a rend és a tisztaság milyen módokon járul ahhoz hozzá, hogy több lehessen a cég haszna és a munkatársak morálja:

Először kötelező letisztázni, mi is az a profit:

Profit: Elért tiszta jövedelem; a bevétel azon része, amely a költség levonása után marad. Az a haszon vagy többlet, amely a kiadások és bevételek különbségéből származik; nyereség.

Eredet: [profit < francia: profit < latin: profectus (siker, előrehaladás) < pro- (előtag; hasznára, előre) + facio (okoz, tesz)]

(Forrás: Wikiszotar.hu)

 

Azért fontos ezt tudni pontosan, mert ha nem határozzuk meg a szónak a pontos jelentését, akkor majdnem esélytelen, hogy valaha is tényleges, jelentős profitra tegyünk szert. Ha tudjuk, pontosan mit akarunk, már egy lépéssel közelebb vagyunk a célhoz.

NAGYON FONTOS tényező az, hogy a nyereséget úgy növeljük, hogy az árbevétel marad ugyanannyi. Nem az árbevétel növeléséről fogunk most írni, hanem a profit növeléséről!

UGYANAZT ÁRULOD, MINT MINDENKI MÁS?

Rengeteg cég úgy indul el a legelején, hogy van valamilyen – legalább részben – eredeti ötlete, amivel bizony szeretne pénzt is keresni, ha már dolgozik. Ez a különleges dolog, amivel elindult a vállalkozás, sokszor elfelejtődik, pedig ez a haszon egyik legfontosabb megteremtője.

Amire ki akarunk lyukadni, hogy azok a cégek, melyeknél van valamilyen know-how, szabadalmaztatott termék/szolgáltatás, egyedi termékek, egyedi szolgáltatások, vagy bármi, amit máshol nem talál meg senki, akkor azon sokkal nagyobb lehet a cég haszna.

Mutatunk egy példát: van Miskolcon az Aranykorona Történelmi Étterem-Hotel és Látványpince. Több mint 5 éve dolgozunk együtt velük, és ez idő alatt egy kis miskolci étteremből, egy Magyarország-szerte ismert turisztikai látványossággá fejlődtek. Ennek volt egy fő oka. Készítettünk egy közös felmérést, melyben azt kérdeztük meg a célközönségtől, hogy pontosan miért fizetne többet egy étteremben, miért jönne el szívesen. Ennek a felmérésnek az eredménye az lett, hogy kitaláltunk egy olyan dolgot, ami csak náluk van, különleges és keresnek rajta (sokat): lángoló húsok. Ezek egyszerű, viszont nagyon ízletes, hatalmas húsok, melyeket méteres (néha több méter magas) dárdára húznak, és meggyújták. Nyilván hasonló van az országban, de olyan, ahol félméteresen lángol a hús előtted, nincs. Annyit elárulhatunk, hogy van rajta hasznuk, bőven.

MIKÉNT KERESD MEG A SZUPER TERMÉKED/SZOLGÁLTATÁSOD?

Először is fontos tudni, hogy milyen lehetőségeid vannak, majd jöhet a 3 fő kérdés:

  1. Mi az, ami nincs másnak?

  2. Mi az, amin sokat keresünk?

  3. Végül pedig mi az, amit még keresnének is az ügyfelek?

Simán lehet – sőt az esetek 99%-ban így is van –, hogy ez már megvan, és nem kell kitalálni. Mindig szokott lenni cégenként egy vagy két olyan szolgáltatás/termék, ami nincs másnak, de el van rejtve, és lehetne keresni rajta.

Simán lehetséges, hogy elég egy innováció is. Esetleg csak Te tudod így szolgáltatni azt a bizonyos szolgáltatást, csak Te tudod így gyártani vagy ilyen gyorsan elkészíteni azt a bizonyos terméket. Valami különleges, valami innovatív. Keresd meg!

Fontos viszont, hogy nem elég, hogy másnak ne legyen. Lehet, hogy mondjuk vannak telefontokok, és te kitalálod, hogy telefontok-tokot fogsz gyártani. Lehet, hogy erre senkinek nem lesz szüksége. De ki tudja?

Készíts felméréseket! Kérdezd meg az embereket, hogy mire lenne igényük. Nyilván a vevőnek kell, hogy értékes legyen, nem neked.

Mondhatnánk 1 000 példát: Apple, Facebook, Google, Amazon. Mind-mind olyan innovációt vezetett be, amivel teljesen kihasználta a profitnövelésnek ezt az eszközét.

Használd ki Te is ezeket az eszközöket! Olvasd el a sorozat mindhárom részét, és tanuld meg, hogyan lehet rengeteg profitod, töredéknyi munkával és stresszel!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, mely utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb cége és több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Névtelen terv (68).png

ÉRDEKEL, HOGYAN KEZELD A MUNKATÁRSAIDAT, AMIKOR NEM TARTJÁK A SZAVUKAT, VAGY NEM VÉGZIK EL A FELADATUKAT?

IRATKOZZ FEL AZ ONLINE MAGAZINUNKRA, ÉS TANULJ GYAKORLATI VEZETŐI ESZKÖZÖKET, MELYEKET EGYBŐL ALKALMAZNI TUDSZ A CÉGEDBEN!

HAVI 10.000+ OLVASÓ

HAVI 8 ÜZLETI CIKK

DÍJMENTES FELIRATKOZÁS

Iratkozz fel kötelezettségmentesen, és amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan le is tudsz iratkozni, ha úgy érzed!

DMA LOGO 1.1.png

3508 Miskolc, Csabavezér út 27.