Biztosan ismered azt a viccet, amiben a vevő hosszas ténfergés után odamegy az eladóhoz és megkérdezi:

-Nem ismersz meg? Én vagyok a vevő!

Sajnos sok üzletben az figyelhető meg, hogy belépés után hiába várjuk, hogy ránk köszönjenek és figyelmet kapjunk.

Luxus a köszönés?

Még csak egy hete tértünk vissza az egyiptomi Elvonulás képzésről, de minden résztvevőben megmaradt az a jóleső érzés, hogy a helyi árusok mennyire mosolygósak,  kedvesek, alázatosak és figyelmesek voltak. Jól tudjuk, hogy az ottani életkörülmények európai szemmel nem a legjobbak,  ők mégis őszintén fogadják a turistákat.

Megkérdeztem a Royal Mosoda ügyvezetőjét, Molnár Zoltánt, hogy mit tapasztalt az egy hetes ottléte alatt, mire dolgozta ki az ideális képet és mit adott neki az Elvonulás képzés:

"Jó volt a társaság, nagyon sok élménnyel lettem gazdagabb!

 A helyi árusok egy teljesen más világ, sokkal nyitottabbak, kedvesebbek és érdeklődőek, de mégsem erőszakosak. Nem is tudom, ezt lehet-e tanulni. Türelmesek voltak, ami a kereskedelemben idehaza jóformán hiányzik – valószínűleg hiányzik, mert ha mégis megvan, az rögtön feltűnik.

 

Viszont egy egyiptomi híres focista nevét kimondva én is mindenhol rögtön egyetértést tudtam szerezni, és jobban tudtam tárgyalni. Más egyiptomi szót, kifejezést nem is ismerek.

Csak beültem a taxiba, kimondtam a focista nevét és máris jó árral kalkulált a sofőr, és velem együtt énekelte: Mo Salah!

A képzésen olyan algoritmust kaptam, amire fel lehet építeni az egész vállalkozás menetét, azokat az álmokat és terveket, amivel sikeresebb leszek. Otthon ezt lehetetlen kidolgozni, itt az egy hét alatt sokkal jobban tudtam koncentrálni, nem szórta szét a figyelmemet semmi. Itt nyugodtan tudtam dolgozni 2-3 órát, amire otthon – lássuk be – nincs lehetőség. Így sokkal többet kaptam ettől a képzéstől, mint amit vártam!

Az új termékünkre dolgoztam ki az ideális képet, ami egy új kereskedelmi tevékenység a szolgáltatás mellett.

Ez eddig csak egy álom volt, de itt az ideális kép és a jelenlegi helyzet összehasonlításával már tudom, milyen lépések kellenek ahhoz, hogy a mosodában a lakosság számára is elérhetővé tegyek egy prémium kategóriás terméket, megfizethető áron. Fő nehézség volt, hogy hogyan juttassuk el részükre - erre lettek pontos ötleteim....

  

Mivel az új terméket a viszonteladóim, üzletkötőim fogják értékesíteni, meg kell tanulniuk azt a fajta mentalitást, hozzáállást, hogy hogyan győzzék meg a vásárlókat, hogy erre nekik szükségük van. Jó példa erre a helyi árusok hozzáállása. Alap egyetértés megszerzése, a mosószer és mosogatószer, ami minden háztartásban jelen van – ezt el kell érni, és tudatosítani bennük, hogy a mi termékeink a legjobbak ár-érték arányban.

 

Fontos lépés még a logisztikai háttér, majd az igények felkeltése. Ezeket  a termékeket jó PR-ral ismertté kell tenni és utána már dolgozhatnak az üzletkötők.

Ügyfeleink a szállodák, és furcsa volt, hogy a szálláshelyünkön csak férfiak dolgoztak. Az ott dolgozók mentalitása, udvariassága és alázata rendkívül szimpatikus volt. Több tanulótársamban is felmerült a kérdés: ha elhozná egyiküket Magyarországra, milyen munkát tudna neki adni.

Zárásul javaslom: ha kiutazol Egyiptomba, köszönj Te is az árusoknak így: Mo - Salah! - és meglátod, Te is jó áron vásárolsz majd. :)))

CÉGTESZT
ÜZLETI KONZULTÁCIÓ
CÉGVEZETŐI AKADÉMIA
ÜZLETI KÖNYV

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.