A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tavaly év végén 83 400 üres álláshelyet tartott nyilván. Ez a szám sokkal nagyobb lehet annál, mint amennyi ténylegesen betöltetlen pozíció van a piacon. Érdekesség, hogy a  munkavállalók felől pedig folyamatosan azt hallani, hogy nincs munkahely. Talán látod, hogy ez egy kicsit ellentmondásos. Amit most hoztam neked az pedig megmutatja, a munkaerő toborzást és, hogyan tartsd meg a munkaerőt.

Egy valamiben egyetérthetünk. Jó munkaerőt találni nem könnyű feladat.

Kezdjük egy kicsit korábbról és előzzük meg azt, hogy új munkaerőt kelljen felvenni.

Nézzük a munkaerő megtartást és motivációt. Hiszen, ha ezeket magas szinten műveljük, akkor alacsonyan tarthatjuk a cégben a fluktuációt.

 

Mivel ellentmondást találtam a piacon, így készítettem egy felmérést. Széles körben vizsgáltam a munkavállalókat, fiataloktól egészen az idősebb korosztályig, hogy mi motiválja őket, mi az, amiért egy munkahelyen dolgoznának.

Peter Drucker mondta, hogy sosem szabadna vezetőnek kinevezni olyan embert, aki csak a hibákat látja a munkatársaiban. Törekedj, hogy mindig a jót vedd észre a munkavállalókban.

Nagy motivációt jelent, ha látják, van feljebb a ranglétrán. Becsületes munkával magasabb pozícióba jutni a szervezetben sokaknak jelent célt egy munkahelyen.

Ne hagyd, hogy a munkatársaid belerögzüljenek egy konkrét feladatba. Tedd változatossá a feladataikat, hogy ne automatikusan csak egy feladatot végezzenek újra és újra.

Érdekes csak az 5. helyen szerepel a fizetés. Biztosra merem tenni, hogy azt gondoltad ez fog majd a lista elején szerepelni. Haha. Egy jó példa a fizetésre: alkalmazd a teljesítménybérezést. Így érdekében fog állni a magasabb termelési arány elérése.

Használd a belső PR-t, hogy a munkatársak érezzék: Ez egy stabil szervezet, ahol elismerik a munkájukat és megbecsülik őket.

Mindenki hibázik. Miért? Ezt majd egy másik cikkbe. Ha megértően állunk egy esethez és a munkavállaló érzi, hogy mellette állunk, akkor azon lesz, hogy kijavítsa a hibáját. Használd bátran a „Megértelek”, „Köszönöm” stb. szavakat.

Ha munkatársak tudják merre tart a cég, akkor könnyebb nekik összeegyeztetni a saját céljaikkal. Hiszen ha teljesen mást akarnak, akkor csak nem termelést kapunk. Hangoljuk össze a céges célokat a munkatársak céljaival.

Az odafigyelés, a megbecsülés, a figyelmesség, az elismerés mindenkinek jól esik. Neked is és a munkavállalódnak is. Ez olyan motivációval bír, hogy ha rendszeresen alkalmazzuk, akkor a munkatársaink egyre nagyobb felelősséggel fognak a feladatokhoz állni.

Helyezd a figyelmed ezekre a pontokra és meglátod, olyan csapatot kapsz, amely egy biztos alap lesz a cégedben, és egy új szintre tudsz lépni a vállalkozásodban.

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünk a MEETING TARTÁSÁRÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra, és kerülj közelebb a stabilitáshoz!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

Azért kérünk el tőled ennyi adatot, mert most díjmentesen egy Vállalati Térképet is ki fogunk Neked postázni!

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.