A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tavaly év végén 83 400 üres álláshelyet tartott nyilván. Ez a szám sokkal nagyobb lehet annál, mint amennyi ténylegesen betöltetlen pozíció van a piacon. Érdekesség, hogy a  munkavállalók felől pedig folyamatosan azt hallani, hogy nincs munkahely. Talán látod, hogy ez egy kicsit ellentmondásos. Amit most hoztam neked az pedig megmutatja, a munkaerő toborzást és, hogyan tartsd meg a munkaerőt.

Egy valamiben egyetérthetünk. Jó munkaerőt találni nem könnyű feladat.

Kezdjük egy kicsit korábbról és előzzük meg azt, hogy új munkaerőt kelljen felvenni.

Nézzük a munkaerő megtartást és motivációt. Hiszen, ha ezeket magas szinten műveljük, akkor alacsonyan tarthatjuk a cégben a fluktuációt.

 

Mivel ellentmondást találtam a piacon, így készítettem egy felmérést. Széles körben vizsgáltam a munkavállalókat, fiataloktól egészen az idősebb korosztályig, hogy mi motiválja őket, mi az, amiért egy munkahelyen dolgoznának.

Peter Drucker mondta, hogy sosem szabadna vezetőnek kinevezni olyan embert, aki csak a hibákat látja a munkatársaiban. Törekedj, hogy mindig a jót vedd észre a munkavállalókban.

Nagy motivációt jelent, ha látják, van feljebb a ranglétrán. Becsületes munkával magasabb pozícióba jutni a szervezetben sokaknak jelent célt egy munkahelyen.

Ne hagyd, hogy a munkatársaid belerögzüljenek egy konkrét feladatba. Tedd változatossá a feladataikat, hogy ne automatikusan csak egy feladatot végezzenek újra és újra.

Érdekes csak az 5. helyen szerepel a fizetés. Biztosra merem tenni, hogy azt gondoltad ez fog majd a lista elején szerepelni. Haha. Egy jó példa a fizetésre: alkalmazd a teljesítménybérezést. Így érdekében fog állni a magasabb termelési arány elérése.

Használd a belső PR-t, hogy a munkatársak érezzék: Ez egy stabil szervezet, ahol elismerik a munkájukat és megbecsülik őket.

Mindenki hibázik. Miért? Ezt majd egy másik cikkbe. Ha megértően állunk egy esethez és a munkavállaló érzi, hogy mellette állunk, akkor azon lesz, hogy kijavítsa a hibáját. Használd bátran a „Megértelek”, „Köszönöm” stb. szavakat.

Ha munkatársak tudják merre tart a cég, akkor könnyebb nekik összeegyeztetni a saját céljaikkal. Hiszen ha teljesen mást akarnak, akkor csak nem termelést kapunk. Hangoljuk össze a céges célokat a munkatársak céljaival.

Az odafigyelés, a megbecsülés, a figyelmesség, az elismerés mindenkinek jól esik. Neked is és a munkavállalódnak is. Ez olyan motivációval bír, hogy ha rendszeresen alkalmazzuk, akkor a munkatársaink egyre nagyobb felelősséggel fognak a feladatokhoz állni.

Helyezd a figyelmed ezekre a pontokra és meglátod, olyan csapatot kapsz, amely egy biztos alap lesz a cégedben, és egy új szintre tudsz lépni a vállalkozásodban.

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünk a MEETING TARTÁSÁRÓL ITT!

vallalati-terkep-A4.jpg
Business Meeting

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.