Az akadémián az üzleti élet más és más területein tevékenykedő vezetőktől értékes, kipróbált, hasznosítható tapasztalatokra, ismeretekre tehetek szert. Az képzések jó hangulatúak, az üzleti élet fontos problémáira adnak megoldási javaslatokat. Bármilyen problémával küzdök, megoldási javaslattal tudnak szolgálni. A képzéseken rengeteg gyakorlati feladat van, ami segíti a tanultak mindennapi életbe való beépítését

Szeretnéd elérni Te is a nagyobb stabilitást és a több szabadidőt?

Akkor igényeld a cikk végén a Vállalati Térképet, amivel máris közelebb vagy ahhoz, hogy szintet lépj a vállalkozásoddal!

Molnár Zoltán

Royal Mosoda - Tulajdonos

Pénzügyi kontrollal megállapítható, hogy a cég pénzügyi helyzete, azaz mennyi pénz keresett, mennyit költött, és hogy most nagyobb-e a keresete, mint a számlái. Kettő adatot kell összevetni egymással, hogy megkapjuk a cég hitelképességét, amit most meg fogok Neked mutatni.

Kettő adatot fogunk összevetni, amivel ténylegesen mérhető és teljesen követhető a cég hitelképessége.

Sőt, ha meg van a hitelképesség, akkor ezzel lehet mérni az ügyvezető munkáját. Ha ez jó, akkor az ügyvezető jól dolgozott.

 

Először is, mi a hitelképes jelentése.

Hitelképes - Vagyonilag képes arra, hogy a hitelezett összeget visszafizesse és így méltó arra is, hogy hitelre pénzt kapjon.

 

Röviden: több a pénze, mint a tartozása.

 

A kettő adat pedig a következő.

CASH – Készpénz

Közvetlen fizetőeszköz papírpénz és pénzérmék formájában.

 

Ez azért fontos, mert ez alapján már látszik az, hogy konkrétan mennyi a rendelkezésre álló összeg. Ebbe kettő dolog nem tartozik bele:

 

ÁFA: hiszen az ÁFA nem a miénk, hanem az államé.

 

Illetve, a Banki Hitelkeretek: mivel az se a miénk, hanem a banké.

 

Tehát a CASH, azaz Készpénz az, ami ténylegesen a zsebünkben van és a miénk.

BILLS – számlák

Olyan kötelezettségek, amiket kivétel nélkül ki kell fizetni.

 

Ide tartozik minden tartozás, számla, és kötelező dolgok.

Például: víz, áram, internet, beszállítók, hitel, és esetleges tartozások.

A határidőt nem kell figyelembe venni, egyszerűen tartozás, ha jövőhéten kell fizetni, ha jövő évben.

Nagyon egyszerűnek tűnhet, de ennek a két adatnak az összevetéséből megállapítható a cég hitelképessége és ahogy írtam az ügyvezető munkája is. Nagyon pontosan és hihetetlen jól. És igen, sajnos ezzel sokszor nem könnyű szembenézni.

 

Akkor most ott járunk, hogy van egy adatunk arról, hogy mennyi a tartozásunk és mennyi a pénzünk.

 

Most jöjjön az, hogy ezt hogyan tudod felhasználni.

HOGYAN MÉRJÜK A HITELKÉPESSÉGET?

 

Szerezzünk egy sima táblázatot, ahol hétről-hétre lehet vezetni adatokat. Majd minden egyes héten rakjuk rá ezt a kettő adatot és jelezzük más-más színekkel őket.

Ilyenkor pár hét után látni fogjuk, hogy a CASH vagy a BILLS van magasabban. A cég akkor lesz hitelképes, ha a CASH mindig magasabban van.

 

Példa: van a cégben 100 millió CASH ezen a héten. A BILLS viszont csak 50 millió. A következő héten 50 millió lesz a CASH, de a BILLS 60 millió.

Ilyenkor látszik, hogy a cég néha hitelképes, néha nem. Így nagyon könnyen csődbe mehet. Kicsit veszélyes.

 

De ha minden héten a CASH magasabb, akkor nagyon jól dolgoztunk és hitelképesek vagyunk.

Tételezzük fel, hogy ezt a grafikont vezetjük 1 hónapja és már ki is jelenthetjük, hogy van pénzügyi kontroll a cégben. Ezen felül a cégvezetőnek nem a kiadások csökkentésére kell helyezni a figyelmet, hanem arra, hogy minél több pénz jöjjön be. Minél több legyen a bevétel.

 

Egyébként minden cégnél, akivel úgy döntünk, hogy együttműködünk egyből elkezdjük ezt vezetni és felülről mentorálni a céget.

Így látszik az együttműködés eredménye konkrét pénzben.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

 

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket az IRÁNYELVEK-RŐL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Közelgő Online Üzleti Akadémiák - PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN!
Fri, Apr 10
Ahol éppen vagy!
HOGYAN KEZELD A GYORS VÁLTOZÁSOKAT A CÉGEDBEN? - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a cégedben a gyorsan beáramló változásokat? Esetleg szeretnéd még stabilabban viselni ezeket a változásokat? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share
Fri, Apr 17
Ahol éppen vagy!
VÁLSÁGKEZELÉS A CÉGEDBEN - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a válságos időszakokat a cégedben? Esetleg szeretnéd stabilan átvészelni a válságos helyzeteket? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share