Kasztner Anita

Pannox Kft - Tulajdonos

A közös munkánk már az első hónapban meghozta az eredményeket, hiszen plusz 10 millió Ft profitot kerestem csak azzal, hogy megtanultam a tárgyalástechnikát, valamint az árazástechnikával újra beáraztuk a szolgáltatásokat. A tárgyalásaimat már sokkal hatékonyabban és eredményesebben zárom le. Ezzel a technológiával több sikeres megrendelői lezárásom volt, aminek az összértéke elérte a plusz 10 millió Ft profitot.

Szeretnéd elérni Te is a nagyobb stabilitást és a több szabadidőt?

Akkor igényeld a cikk végén a Vállalati Térképet, amivel máris közelebb vagy ahhoz, hogy szintet lépj a vállalkozásoddal!

A legsikeresebb vállalkozások alapja az, hogy a tárgyalási stratégiájuk professzionális. Folyamatosan képzik az erre alkalmazott munkatársaikat ezzel kapcsolatban és mindezt sűrűn teszik. Mivel a legjobbak szeretnének lenni, így ezt fejlesztik elsőként, amit nem is tesznek rosszul.

Lépések egy sikeres tárgyaláshoz:

Tartsd irányítás alatt a találkozót!

 

Le van egyeztetve a találkozó a másik féllel. Minden sínen van. De!

Sokszor fordul elő az, hogy a másik fél rosszul értette az időpontot, nem tud eljönni, mert közbe jön valami, vagy csak meggondolja magát. Ezért van a 0. lépés.

Egyeztesd le újra a találkozót! Hívd fel előtte 1-2 nappal. Viszont ne azt mond, hogy: azért hívtalak, hogy ne felejtsd el az időpontot.

Na ez így elég durva lenne!

Mindig találj egy okot, amiért lehet hívni. Akarod egyeztetni, hogy pontosan hol találkoztok, akarod egyeztetni, hogy pontosan miről fogtok beszélni, esetleg kell-e valami különlegessel készülnöd. Magyarul azért hívd fel, mert törődsz vele!

Hagyd, hogy bemutatkozzon!

Kérdezd meg, hogy pontosan mivel foglalkozik. Mi az, ami a legközelebb áll hozzá. A lényeg, hogy jobban meg tudd ismerni egy kicsit.

Szerezz egyetértéseket!

Ez a pont az első kibontása. Szerezz rengeteg egyetértést Vele kapcsolatban.

Egyetértést alatt annyit kell érteni, hogy mi az, amivel Ő egyetért és arról kell beszélni vele. Ha mondjuk utálja a hangos kocsikat, de Neked a város leghangosabb Mustang-ja van, akkor ne hozd fel témának. De ha azt mondja, hogy a kedvenc hobbija a golfozás, akkor beszéljetek arról.

Ezzel meg tudod alapozni a bizalmat, hiszen nagyobb lesz az affinitás köztetek.

Mit kérdezz egy tárgyaláson?

Mikor már meg van az affinitás és egy laza légkörben tudtok beszélni, akkor jön a tárgyalás keményebbik része. Meg kell tudnod, hogy pontosan mi az, ami Neki nehézséget okoz azon a területen, ahol Te dolgozol.

Ha kerékpárokkal foglalkozol, akkor azon a területen, ha étteremmel, akkor azon a területen. Hiszen Te a nehézségére szeretnél egy megoldást adni, másképpen nem lenne értelme megvennie a szolgáltatásod vagy terméked.

Mondjuk kerékpárokkal kapcsolatban lehet az a nehézsége, hogy folyton elromlik, vagy az étteremnél, hogy tökéletes esküvőt szeretne, de nem tudja, hogyan csinálja.

Ezután meg kell tudnod, hogy mióta áll ez fent? Hiszen ha 1 napja, akkor ez nem is igazán nehézsége. Maximum egy kicsit baj, de nem igazán nehézség. Ilyenkor meg tudod neki mondani, hogy látod rajta, hogy nem igazán van nehézsége ezzel kapcsolatban, így nem tudtok együttműködni. Ott is hagyhatod, hiszen nem lesz üzlet.

Ha fontos Neki, úgyis utánad jön és meg fogja venni, amit akar.

Ezután meg kell tudni, hogy szerinte fog-e ez a helyzet egy jobb irányba változni, vagy sem. Általában a válasz az nem szokott lenni, hiszen ez az oka, amiért találkozott Veled. De ha esetleg igen a válasz, akkor megint csak tudjuk, hogy fel tudunk állni az asztaltól, mert nem lesz üzlet.

Utolsó lépés itt pedig, hogy megmondjuk, hogy kezdjünk ezzel valamit! És rá is lehet térni az üzletre.

Ennyire nagyon nagyon egyszerű, bár tényleg csak pár tucat céget ismerek, akik tökéletesen alkalmazzák is.

Miért nem mondunk Neki egyből árat?

Az van, hogy ha kér egy terméket és majdnem instant módon oda dobjuk elé, akkor az kicsit értéktelenné válik. Kicsit meg kell teremteni azt az értéket, amivel a terméket drágábban tudod eladni.

Ezt az úgynevezett ”sziszegésnek” hívjuk. Egyszerűen megmondjuk a partnernek, hogy mennyi munka van ezzel a dologgal. Nem hazudunk róla, hanem elmondjuk mennyi munka van ezzel a dologgal. Mert sajnos a vevő soha nem tudja ezt a részét.

Megint nézzük a bicikli üzlet és az étterem példát.

A biciklire fel kell tenni a kereket egy óra alatt, majd ki kell cserélni minden egyes kis szelepet, össze kell rakni a vázát a biciklinek és mindezt úgy, hogy közben a kerekeket felfújjuk.

Ilyen és olyan nehéz a munka. Máris 2x értékesebb a munka, mint ezelőtt.

A termet be kell rendezni, meg kell főzni, sütni a kaját, össze kell szervezni az összes munkatársat, mindezt ilyen olcsón, mint ahogy szeretné. Hát nagyon nehéz lesz!

És máris értékesebb az az esküvő, mint eddig.

A lényeg: sose mondj árat, csak sziszegj. Mond el, hogy milyen sok dolgod lesz vele, hogy előre ”megijedjen”, hogy milyen hatalmas lesz az ára. Majd mikor meghallja később az árat, akkor már majdnem hogy olcsónak is fogja találni, hiszen tudja mennyi munka lesz mögötte. Ez egy majdnem 100%-os módszer.

És nyilván, ha muszáj árat mondanod, akkor muszáj, de előtte a sziszegés létfontosságú.

Hogy miért ilyen fontos ez a lépés? Ha az illető tudja, hogy a nehézségére kap választ, akkor meg fogja venni a terméked és ennyi.

Hogyan mutasd be a terméked?

Egyszerű és rövid leszek: mindig referencián keresztül mutasd be a terméket, vagy szolgáltatásod. Kell minden fő termékhez egy referencia, aki már használta, vagy használja is. Ezek lehetnek véleményformálók is. Mindig az tud meggyőző lenni egy új ügyféljelölt számára, ha más véleményeit látja. Szinte egyből el tudja adni magát a dolog.

Még lehetne részletezni, hogy pontosan hogyan kell ezt csinálni, de nagyjából ezek a pontok vannak, amik a nagyját fedik.

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünk a MIÉRT FONTOS A CÉLCSOPORT?-RÓL ITT​

vallalati-terkep-A4.jpg
Business Meeting

KÍVÁNCSI VAGY, HOGY MIÉRT OLVASSA 10.000 CÉGVEZETŐ AZ ÜZLETI CIKKEINKET HETI 2 ALKALOMMAL?

Ezt mondták az olvasók:

,,Azonnal használható tudást kapok, amivel stabilabb lesz a cégem, és időt takarítok meg.''

Iratkozz fel kockázatmentesen az Online Magazinra a Nagyobb Stabilitás és a Több Szabadidő érdekében!

(Amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan tudsz leiratkozni is, bármikor!)

DIENES MANAGEMENT ACADEMY

3508 Miskolc, Futó u. 74.