Akárhány céggel dolgozunk együtt, valahogy sose tartják a vevők elégedettségének mérését fontosnak. Lehet, hogy foglalkoznak vele, de sose fontos terület a cégeknél, pedig akárhogy nézzük Ők a vevők, belőlük van a pénz és belőlük élünk, szóval igenis fontos terület. És sajnos néha még elégedettségi kérdőív sincs.

Minden cikk elején a szavak jelentésével szoktam kezdeni, de azt hiszem, ebben az esetben ez nem releváns.

Vevő, aki vásárol és az elégedettség, ahogyan Ő vélekedik a termékről, szolgáltatásról. Körülbelül ennyi.

Ebben az esetben pedig konkrétan a vevői elégedettség méréséről lenne szó. Hogyan is mérjük és az mire lesz jó nekünk.

MIRE LESZ JÓ, HA MÉRED A VEVŐK ELÉGEDETTSÉGÉT?

Nem sok mindenre. Profitot tudsz növelni, szabadidőt tudsz felszabadítani, stresszt tudsz eltüntetni és stabilitást tudsz létrehozni a cégben. Semmi különös.

Ha tudjuk, hogy a vevőknek mi tetszik és mi az, ami nem, akkor alapból ki tudjuk emelni azt, ami tetszik nekik, tehát több vevő lesz. Ha már több vevő van, akkor tudunk árat növelni és máris több a profit.

Szabadidőt azért spórolsz, mert ki tudod javítani azokat a területeket, amivel foglalkozol, de a vevők amúgy se kedvelik. Stabilabb pedig azért lesz a cég, mivel a vevők hűségesebbek lesznek, a munkatársak pedig nyugodtabbak, mert nem jön folyton a vevő, hogy nem tetszik neki valami.

 

Így röviden erre lesz jó Neked, ha méred az elégedettséget.

HOGYAN MÉRJEM A VEVŐIM ELÉGEDETTSÉGÉT?

Először is azt kell látni, hogy a vevő az nem csak az, aki bejön egy boltba és vásárol. Aki, mondjuk egy hatalmas ipartelepen dolgozik és például az Ő cége javítja a klímákat, akkor neki az ipartelep a vevő. Ha az az ipartelep kínai kezekben van, és nem is beszélnek egy nyelvet, akkor is.

Nincsen olyan, hogy nem lehet mérni az elégedettséget.

Ahogyan pedig lehetne mérni az elégedettséget, azt egy példán keresztül mutatom be: vegyük az előző klímás példát. Van egy kínai vezetőség, akikkel nem is beszélünk egy nyelvet.

Van az ipartelepen kettő klímás cég is, de a kínai csak egyet szeretne, vagy minket, vagy a másik céget. De nekünk ez jelenti a bevétel 80%-át, tehát nyilván jó lenne ezt elnyerni.

Megfogjuk és megkérdezzük a kínait, hogy mi az igénye, mi az, amivel elégedett lenne, hogyan készítsük el a munkát, ami neki jó lenne. Mikor ez kiderül, addig dolgozunk, addig javítjuk a munkát, amíg elégedett nem lesz. Minden felesleges dolgot kiveszünk a munkából és csak azt csináljuk, ami neki az igénye. (És itt nem kell túlzásba esni, itt arra gondolok, hogy mondjuk mi eltakarítjuk a munkaterületet, ami egy 4 órás munka, de ő ezt nem is igényéli).

Tehát most ott vagyunk, hogy megtudjuk az igényét és teljesen aszerint dolgozunk. Mindent kijavítunk, amit kell.

 

Egyértelműen minket fog választani, hiszen pont ezt keresi.

Mielőtt ez olyan hihetetlen lenne, volt egy ügyfelünk, aki pontosan ezt csinálta és keresett 10 millió Ft plusz profitot CSAK ÚGY ezzel. Egyik napról a másikra.

Úgyhogy ez ilyen egyszerűen működik.

 

Ezt egyébként csak simán fel kell vezetni, hogy pontosan mik az igények és aszerint elkezdeni dolgozni. Nem kell eltúlozni és bonyolultságokba esni.

 

Amint elkezded ezt alkalmazni, egyből látni fogod, hogy működik és mennyit lehet csak ezzel keresni.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

 

Remélem tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

 

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket arról, hogy MIÉRT KELL ÜGYFÉL ADATBÁZIS?-RÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

AKKOR IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, ami utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb a cége és hogyan lehet több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

"A DMA Vállalati térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a vállalati térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához."

ILLÉS GÁBOR - VÖRSAS KFT. - TULAJDONOS

Közelgő Online Üzleti Akadémiák - PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN!
Fri, Apr 10
Ahol éppen vagy!
HOGYAN KEZELD A GYORS VÁLTOZÁSOKAT A CÉGEDBEN? - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a cégedben a gyorsan beáramló változásokat? Esetleg szeretnéd még stabilabban viselni ezeket a változásokat? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share
Fri, Apr 17
Ahol éppen vagy!
VÁLSÁGKEZELÉS A CÉGEDBEN - bevezetés
Kiváncsi vagy, hogyan kezeld a válságos időszakokat a cégedben? Esetleg szeretnéd stabilan átvészelni a válságos helyzeteket? Csatlakozz be díjmentesen és hallgasd meg hogyan tudod kezelni ezeket a szituációkat konkrét gyakorlatokkal.
Share